HP: 30 százalékkal csökkent hardverpiac
Miközben a magyar hardverpiac átlagosan mintegy 30 százalékkal esett vissza az első háromnegyed évében, az informatikai szolgáltatások iránti kereslet csak kismértékben csökkent, illetve stagnált a HP Magyarország tapasztalatai szerint.
Hegedűs Gábor, a cég vezérigazgatója szerdán budapesti sajtótájékoztatóján a HP nemzetközi kutatását ismertetve elmondta, világszerte jellemző, hogy a vállalatok nem tudják, miképpen alakul az üzletük, s ehhez milyen informatikai infrastruktúra kell.
Hozzátette, a vállalatok ezért azt szeretnék, ha sokkal rugalmasabb informatikai hátterük lenne, s például csak annyi szolgáltatásért fizetnének, amennyit igénybe vesznek.
Hegedűs Gábor a piac alakulásáról elmondta, nagy a bizonytalanság, s a vállalati informatikai beruházások várhatóan még nem bővülnek 2010-ben. Ugyanakkor azt várják, hogy jövőre a lakossági kereslet, ha minimálisan is, de már növekedni fog.
Kérdésekre válaszolva a vezérigazgató közölte, hogy az utolsó negyedév az idén is erősebb lesz, mint a többi. Ám a bázishoz képest annyival vár arányosan kisebb keresletet október-decemberben, mint amennyivel az egész évben visszaesik a forgalom.
Hegedűs Gábor kifejtette: 2008 végén még volt pénzük a cégeknek, azóta azonban a válság hatására több költségcsökkentést is végre kellett hajtaniuk, ami jelentősen befolyásolja a vásárlási kedvüket. Úgy vélte, a költségcsökkentésnek még nincs vége, jövőre is vezetnek be megszorító intézkedéseket a cégek, s ez meglátszik majd az informatikai termékek iránti keresleten is.
Véleménye szerint mindez kihat majd az informatikai eszközökkel kereskedő partnercégekre is, amelyeknek jövőre talán még nehezebb lesz a helyzetük, mint az idén.
Kapcsolódó cikkek
- A HP befejezte a 3Com felvásárlását
- Csökkent a Hewlett-Packard nyeresége
- További több ezer fős elbocsátás a Hewlett-Packardnál
- Majdnem 25 000 embert bocsát el a HP
- A volt HP-alelnök bevallotta, hogy IBM-titkokat adott át cégének
- A dokumentumautomatizációs piac meghódítására készül a HP
- A HP lezárta a SPI Dynamics felvásárlását
- Mégis kémkedett a Dell után a HP?
- Hewlett-Packard: várt mértékű nyereség az első negyedévben
- HP: folyamatosan nő a forgalom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.