Mobilreklám-céget vesz a Google
Milkovits Gábor, 2009. november 10. 07:27
A Google bejelentette, hogy 750 millió dollárért megvásárolja az AdMob nevű mobiltelefonos reklámértékesítő céget, hogy ezzel is tovább folytassa terjeszkedését a mobil-internetes piacon.
A Google az interneten már bevált stratégiáját igyekszik a mobiltelefonos szférában kiterjedtebb módon érvényesíteni: itt közvetlen bevételt nem hozó elemként a keresőszolgáltatásnak az Android szoftverplatform felel meg. A pénzt azonban, akárcsak általában az interneten, a mobilok esetében is a reklámfelületek értékesítése hozza, és ebben jelent előrelépést az AdMob felvásárlása. Az AdMob ugyanis olyan technológiát fejlesztett ki, amelynek révén speciálisan mobiltelefonokra szabott hirdetések jeleníthetők meg a készülékek kisméretű kijelzőjén, sőt a megoldás azt is méri, hogy a felhasználók milyen arányban kattintanak rá a szövegekre és nézik meg valóban az adott reklámot. Susan Wojcicki, a Google illetékese a vétellel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy a mobil-internetes reklámpiacban óriásiak a lehetőségek, és a jelenleg még kezdeti fázisát élő területen az AdMob-nak a többiekhez képest figyelemreméltó eredményeket sikerült produkálnia.
A Google már ma is jelen van a mobiltelefonos reklámpiacon, azonban azt nem lehet tudni, hogy 20 milliárd dollár feletti éves bevételének hány százalékát adja ez az ágazat. Eric Schmidt vezérigazgató egyébként éppen a múlt hónapban nyilatkozott úgy, hogy a válság legnehezebb részének elmúltával cége ismét fel szeretné futtatni piaci felvásárlásait.
A Google már ma is jelen van a mobiltelefonos reklámpiacon, azonban azt nem lehet tudni, hogy 20 milliárd dollár feletti éves bevételének hány százalékát adja ez az ágazat. Eric Schmidt vezérigazgató egyébként éppen a múlt hónapban nyilatkozott úgy, hogy a válság legnehezebb részének elmúltával cége ismét fel szeretné futtatni piaci felvásárlásait.
Kapcsolódó cikkek
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Arat a Google, virul az online hirdetési piac
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
- A német kormány törvényi fellépést tart lehetségesnek a Google ellen
- Megvette a Gizmo-t a Google
- Google-eredmény: növekedés, mégha kicsi is
- A Google a világ legértékesebb márkája
- Kockázati tőkebefektető lesz a Google
- Továbbra is egydolláros fizetés a Google-moguloknak
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
2024. november 24. 10:24