Közösségi portálok: az álláskeresés buktatói?
Vigyázz, mit osztasz meg!
A Microsoft megbízásából három európai országban készült kutatás eredményei szerint az európai HR szakemberek 43 százaléka rendszeresen ellenőrzi az állásra jelentkezők online reputációját, mielőtt felvételéről döntene. Többségük internetes keresőn, közösségi portálokon, személyes weblapokon és blogokon keresztül próbál több információt megtudni a kandidálókról.
A német munkaadók 59, a britek 47, a franciák 23 százaléka használja fel az interneten elérhető információkat az álláshelyre jelentkezők értékeléséhez. Ezek az arányok magasak ugyan, de még így is elmaradnak az Egyesült Államok HR szakemberei körében mért 79 százalékos értéktől.
A kutatás szerint a megkérdezett európai cégek munkaerő felvételért felelős munkatársainak 23 százaléka utasított már el jelentkezőt online leellenőrzést követően. Ez az arány a brit szakemberek körében 41, Németországban 16, Franciaországban 14 százalék. Európa megint csak messze elmarad az amerikai szinttől, ahol a HR-es munkatársak 70 százaléka kosarazott ki potenciális jelentkezőt az internen talált információk alapján.
A szakemberek az elutasítás okai között említették, ha a jelentkező a munkaadó számára nem elfogadható üzenetet vagy kommentárt tett közzé valamely internetes felületen, vagy az önmagáról megosztott fotói, videói a cég számára nem vonzó életvitelre és magatartásra utaltak.
Lebecsülik az internet hatását
Bár a munkaadói oldal elég egyértelműen és következetesen használja a digitális médiát a jelentkezők értékeléséhez, a munkavállalók továbbra is alábecsülik online közösségi életük potenciális hatásait.
Bár a brit HR szakembereknek 41 százaléka utasított el jelentkezőt ilyen alapon, a megkérdezett helyi fogyasztóknak csak 9 százaléka gondolja úgy, hogy az önmagáról az interneten megosztott információk befolyásolhatják álláskeresési eredményeit. A francia és német munkavállalók valamelyest tudatosabbnak bizonyultak. A németek 13, a franciák 10 százaléka tart online jelenléte negatív megítélésének lehetőségétől.
Kapcsolódó cikkek
- Új HR-menedzser a Canon Hungária Kft.-nél
- Alapkövetelmény lesz a digitális írástudás a munkaerőpiacon
- Informatikai tudáshiány elé néz Európa
- Közösségi állásportált indított a Népszabadság
- A Pannon várhatóan 200 alkalmazottját bocsátja el
- Nagy elbocsátások az amerikai technológiai ágazatban tavaly
- Amerikában a szélessávú internethálózatok bővítésével teremtenek munkahelyeket
- Szinte minden munkához kell már információs technológiai ismeret
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Négyszáz fős létszámleépítés a Magyar Telekomnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.