Nem á-ra, e-re hangolnak
Az idei rendezvénysorozat és a Tavaszi Fesztivál között azonban a műfaji különbségen kívül van egy másik alapvető eltérés is. Míg az utóbbi repertoárja igen széles, az informatikai szolgáltatások, termékek kínálói idén a skálának csak az "e" hangját ismerik, s egytől egyig mind e köré csoportosítják mondandójukat. A dolog persze érthető, hiszen a gyártó multik már tavaly, tavalyelőtt is pedzegették, idén viszont teljes mellszélességgel meghirdették szerte a világban az "e-country", "e-company" víziót (már ahol tudják, mit jelent, s akad hozzá némi infrastruktúra), és az EU felé gyalogolva hazai képviselőiknek meg hát minden lemaradni nem kívánónak illik ehhez igazodnia. A felhasználót azonban más fából faragták. Mert látszatra ugyan óriási az érdeklődés, mindenkit izgat a dolog, de a "tehetetlenségi nyomatékkal" nem könnyű megküzdeni, és a szabályzások, törvények sem sietnek nagyon a segítségükre, s ma még sajnos - kormányzati informatikai stratégia híján - a fő csapásvonal sem igen látszik. Persze az innovatív vállalkozások - a pénzintézetek, a telekommunikációs óriások és a Nyugattal élénk kapcsolatban álló ipari, kereskedelmi cégek - "veszik a lapot", hiszen jövedelmezőséggel, hatékonysággal, költségcsökkenéssel és ésszerűbb, gondosabb vevőkezeléssel kecsegtet a dolog; de hát belőlük nincs annyi idehaza, amennyi cég portékát, szolgáltatást kínál a fentiekhez.
Kísérőnk, a kis "e-bi"
A rendezvénysorozat nyitánya a hazai legnagyobb Compaq-, illetve második legnagyobb Microsoft-forgalmazó Montana Rt. nevéhez fűződik, amely még szerencsés időpontban, március végén invitálta a Hyattben tartott szakmai napjára meglévő és potenciális ügyfeleit, akik mellé már induláskor odacsapódott bájos útitársként az internetes világ átmeneti állapotát jelképező e-bi, a kis ebihal. A délelőtti - a nagy létszám ellenére is kellemes légkörű és hangulatú - előadások általában az "e-company" felépítéséről és működéséről szóltak, majd a délutáni szekcióüléseken a megvalósítást célzó eszközök és szolgáltatások szolgáltak ebéd utáni desszertként.
Eszi, nem eszi...
Vadász Pál, a cég elnöke felhívta a hallhatóság figyelmét a GartnerGroup előrejelzésére, miszerint 2002-re az üzletek mintegy 70%-a érzi majd az e-business hatását, ami a mindennapok nyelvére lefordítva azt jelentheti, hogy a gyártók az ügynökeiket, az informatikai cégek pedig a dealereiket megkerülve, közvetlenül az interneten kereskednek majd, s a beszállítóikkal is így tartják a kapcsolatot. "Persze lehet azt mondani, hogy ez egy őrült világ, de tény, hogy a legnagyobb internetes cég, az Amason.com értéke ma már nagyobb, mint a három legnagyobb autógyártóé együtt, s nekünk - őrült vagy nem - ebben a világban kell élnünk, vagyis Shakespeare után szabadon: e-be or not e-be, this is not a question." Ehhez azonban mind a gazdasági környezetet, mind a ma elterjedt üzleti modelleket meg kell változtatni, úgy, hogy közben a sokszereplős üzleti élet egyetlen résztvevőjének célját se hagyjuk figyelmen kívül. "Ennek maga a Montana is részese, és szeretne üzletfeleinek is segítségére lenni, akik között nem kisebb intézmények, vállalkozások vannak, mint az ORFK, a Magyar Posta, a Tesco, a takarékszövetkezetek vagy a Mol" - mondta a következő előadó, a cég vezérigazgatója, Koródi Bálint.
E-company
Az új üzleti modellt az üzleti élet szereplőivel az értékteremtés érdekében történő együttműködés jellemzi. Füzessy Tamás, a cég fejlesztési igazgatója az e-company tulajdonságait vázolta fel, amelyben egyaránt javul a dolgozók, az erőforrások, valamint az ügyfelekkel, partnerekkel való kapcsolattartás hatékonysága. A csoportmunka és a tudáskezelés alkalmazása hatékonyabb szervezetet, az ERP rendszerek és az üzleti intelligencia eredményesebb vállalati működést, az e-commerce és a CRM pedig a korábbiaknál sikeresebb kapcsolatokat eredményez. Mindez megfelelő szintű integritást igényel, valamint a már említett e-business alkalmazások és az e-infrastruktúra (címtár, biztonság, rendszerfelügyelet, hálózat és kommunikáció, alapszolgáltatások) egyidejű fejlesztését, amelyhez új alkalmazásmetodológiát kell bevezetni; így lépnek a kliens/szerver és az objektumorientált technológiák helyébe az elosztott, komponens alapú fejlesztéseken alapuló hierarchikus rendszerek. A fentieket alkalmazva növelhető a versenyelőny és a globális piacon való helytállás, akár 85%-kal javulhat az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások és ugyanennyivel a vállalati folyamatok minősége, a korábbiakhoz képest könnyebben megszerezhetők és megtarthatók a vásárlók, s a stratégiai helyzeti előny megszerzésén túl 2-3 éven belül pénzügyileg is megtérül a befektetés. A fent vázolt, a megvalósításhoz szükséges e-infrastruktúráról - amelynek átalakítására a feltérképezéstől a tervezésen át a fizikai megvalósításig kínál szolgáltatáscsomagot a Montana - Bundschuh Gábor rendszerintegrációs igazgató beszélt.
Kegyekért versengve
Az e-business megjelenésével szinte egy időben az üzleti élet ügyfélközpontúvá vált. Az egyre jobban személytelenedő világban, mondta Deliága Gyula CRM-üzletágigazgató, mindinkább előtérbe kerül a személyiségünk megőrzésének látszatát keltő ügyfélkapcsolat-menedzsment. Ezért nagy haszonnal kecsegtetnek az ügyfél elégedettségét növelő (CRM) és a beszállítói láncot optimalizáló (SCM - Supply Chain Management) befektetések, s ezeket segítik a technológiai trendek is.
A világban ma zajló magas szintű konvergencia a régi és új technológiák cégen belüli keveredéséhez vezet, s így előtérbe kerülnek a különböző "korú" informatikai fejlesztések együttélését lehetővé tevő technológiák, mint amilyen például az IBM MQSeries, amellyel bármely alkalmazások összeköthetők, s amellyel gyorssá és biztonságossá válik az alkalmazásfejlesztés. A ma még idehaza kevésbé ismert angol Genesysszel kötött friss VAR-szerződésük pedig a Contact Centerben a hagyományos és új csatornák (az IVR-től a weben keresztül a WAP-telefonig) integrálását lehetővé tevő, az ezekről érkező ügyfél-kezdeményezéseket CRM és más alkalmazásokkal összekapcsolni képes Genesys Internet Suite forgalmazására is lehetőséget ad.
Á-tól z-ig
Így ma már a Montana - közismerten magas szintű információvédelmi megoldásaival kombinálva - minden mozzanatában segíteni tudja ügyfeleit az e-companyvá válásban. A konkrét megoldásokról a szekcióüléseken esett szó. A dokumentumkezelés kapcsán az Exchange Server alapú, illetve DME és Keyflow, valamint a nagyvállalati informatikában a napi üzleti folyamatok támogatásához alkalmazható MonDoc rendszerekkel ismerkedtek a résztvevők. A tudás hatalomként való tudomásulvételével egyre nagyobb szerepet kap a cégek életében a felhalmozott és folyamatosan keletkező vállalati tudás kezelése. Az ehhez kifejlesztett, a tudásbázis építését és kezelését megkönnyítő Topic rendszert Setét Sarolta rendszermérnök mutatta be. A Forrás ügyviteli rendszer ismertetését az üzletiintelligencia-rendszerekről szóló előadás követte, majd Füzessy Tamás intranet/internet alkalmazásokat - többek között az információk publikálására, a weben üzleti szempontból is nagyon fontos egyszerű és gyors visszakeresésére, továbbítására alkalmas Site Server 3.0-t, valamint az XML alapú dokumentumok cseréjét segítő BizTalkot, illetve az ezek workflow-eszközökkel való mozgatását, terjesztését és feldolgozását végző Keyflowt - bemutató előadása zárta a Montana idei szakmai napját.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
- Az amerikaiak többsége mozdulni sem tud mobiltelefon nélkül
- Az Acer megelőzte a Dellt a noteszgéppiacon
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.