Mobile World Congress: magyar cégek is kiállítanak
A kiállítás szervezői szerint az érdeklődés nem csökkent az elmúlt évhez képest, s várhatóan az idén is legalább 40 ezer látogatója lesz a MWC-nek, ahol a szórakoztatóipari, média és internetes, illetve navigációs megoldásokat nyújtó cégek is bemutatkoznak.
A készülékgyártók, így például a Samsung, a Sony Ericsson elsősorban az egyre nagyobb tudású, többféle színben is megjelenő okos telefonjaikat mutatják be élénk színvilágú képernyőkkel és érintő-kijelzőkkel. Igazán új megoldásokat nem mutatnak be a gyártók, inkább az eddigi technológiát finomítják, s teszik felhasználóbarátabbá.
A Nokia ugyan nem vesz részt a kiállításon, de az MWC helyszínétől nem messze, két napon át azért bemutatkozik a barcelonai közönségnek.
A szolgáltatók továbbra is mobilinternetre és mobiltévére helyezik a hangsúlyt, előtérbe állítva a negyedik generációs, a most elterjedtnél sokkal gyorsabb letöltést lehetővé tevő LTE (Long Term Evolution) megoldásra. Az Ericsson például bemutatja a világ leggyorsabb, másodpercenként 84 megabite sebességet produkáló technológiáját, amit a 3 Scandinavia mobilszolgáltató már meg is vásárolt. Ezzel a technológiával egy átlagos film gyakorlatilag egy-két perc alatt letölthető.
A szolgáltatók és a gyártók elsősorban azt akarják bemutatni, hogy megoldásaik növelik a felhasználói élményt, s egyre nagyobb közösségi tér könnyebb, egy-két gombnyomással való létrehozását, illetve a Twitter és a Fecebook alkalmazását teszik lehetővé.
Az MWC-n egyre több kínai és más ázsiai telefongyártó is bemutatkozik, így például a magyar piacon is jelen lévő, eddig inkább hálózati szállítóként ismert Huawei, a HTC és a ZTE Corporation.
A február 15-18 között megrendezendő eseményen a mintegy 1300 kiállító között magyar cégek is részt vesznek: az Allround, a FlexiTon, az ITware, és a BHE Bonn Hungary közös standon mutatkozik be a világ legnagyobbjai mellett. A vállalkozások mobilszolgáltatóknak kínálnak szoftver- és hardvermegoldásokat.
Az Allround a világ több mint húsz országában van jelen szoftvereivel, amelyek a számlázás, barangolás és a bevétel-biztosítás terén segítik a távközlési szolgáltatók működését.
Az ITware a kiállításon bemutatja például legújabb, a televíziózáshoz kapcsolódó fejlesztését, a MOTIware-t, ami közösségi élménnyé teszi a mobiltelefonos tévézést.
A FlexiTon Kft. fejlesztése a megváltozott felhasználói szokások és az új szolgáltatások bevezetése miatt keletkezett kapacitás problémákat segít megoldani.
A BHE Bonn Hungary Kft. mikrohullámú fejlesztései például a helymeghatározásban nyújtanak támogatást a felhasználóknak.
Dankó Sándor, az IT Ware ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a kiállításon való megjelenés az otthoni reputációjukat is jelentősen javítja. Mobiltévés megoldásaik iránt a magyarországi szolgáltatók is érdeklődnek.
Árvay László, a FlexiTon ügyvezető igazgatója kifejtette, a barcelonai megjelenés nem annyira új üzleteket hoz, mint inkább ráerősít piaci jelenlétükre. Új üzlet, alapvetően a gazdasági nehézségek miatt, nehezen születik, az első tárgyalást követően két év is eltelik, mire létrejön egy-egy megállapodás.
A nyilatkozók szerint ugyanakkor a válság egyik pozitív hatása, hogy a kiállításra mindinkább olyan céges alkalmazottak jönnek el, akik döntési helyzetben vannak.
Kapcsolódó cikkek
- Korlátozzák a mobilszolgáltatást a tálibok
- Mobilparkolás Békéscsabán is
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Méregdrága lesz az iPhone-reklám
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Ellenséges lépésként értékelte a Flash nélküli iPad-et az Adobe
- Smart Office: mobil + vezetékes internetkapcsolat + telefon
- Megjelent az Opera Mini iPhone változata
- Újabb térképszoftver-céget vett a Nokia
- Önálló mobilmárkaként jelenik meg a djuice
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.