Na de ki lesz Magyarország NetMiniszterelnöke?
Mindenképp érdemes szavazni a fent említett időpontban, hiszen hazánk első NetMiniszterelnöke csupán egy évet kap arra, hogy bizonyítson, száz nap türelmi idő helyett maximum száz perce lesz, hogy négymillió-kétszázezer embernek megfeleljen - állítólag ugyanis ennyien interneteznek ma Magyarországon. Sokkal többen tehát, mint amennyien szavaznak (három és félmillió) egy általános választáson. További előnye, hogy számára a nyilvánosság természetes közeg, egyébként meg nekünk, netpolgároknak a ténykedése semmibe nem kerül.
De miről is van szó? Mint arról korábban beszámoltunk, a Média Hungary 18-24 évesek számára hirdetett pályázatot, a résztvevőknek az alábbi kérdésekre kellett programot írniuk: Milyen netországot képzelnek el napjaink realitásából kiindulva? Hogyan állítanák ennek az országnak a szolgálatába az internetet? Mi az álláspontjuk az internetszabadság és -szabályozás kérdéseiben? Miként javítanának a hazai információs társadalmon? Milyen kampányeszközöket használnának fel a verseny során?
A kiválasztottak közé, a második fordulóba bejutott Horváth Dávid NetMiniszterelnök-jelölt.
A Dunaújvárosi Főiskola másodéves médiatechnológus hallgatója kampányát „2010 a NetOkrácia éve!” címmel hirdette meg, szerinte ez a XXI-i század demokráciája. A NetMiniszterelnök-jelölt az alábbi programjához keres támogatókat:
1. NetOkratikus népszavazás – a nagyobb hatékonysággal történő, gyors voksolások élénkítik a pártok és a közvélemény kapcsolatát, és arra készteti a parlamenti erőket, hogy a reformokat közösen, mindenki által elfogadható kompromisszumokkal dolgozzák ki. Nyomást gyakorlunk a politikára, mert az internet közössége pártok feletti, tudatos és összetartó! Jelenleg az országos népszavazás kitűzésére irányuló választópolgári kezdeményezés támogatására csak aláírásgyűjtő íveken lehet aláírást gyűjteni. Online is lehetőséget kell adni az aláírásgyűjtésre! Sőt, akár magának a szavazás lebonyolítására is.
2. Nemzeti Digitális Közmű - Szakmai szervezetekkel egyeztetve 3 konkrét elképzelés született. Közművesítjük a korábban pályáztatott, de el nem nyert 450 Mhz-es és a részben kiosztott 26 GHz-es frekvenciákat, ezzel szabadon hozzáférhető szélessávú mobilinternetet teremtve. Valamint támogatom az EU gazdasági programjának, a ”Szélessávon mindenkihez”-nek a bevezetését („High-speed Internet for all”).
3. Alternatív online zenei piacmodellek bevezetése - ma Magyarországon minden egyes megvásárolt adathordozót (CD, DVD, pendrive, kazetta, stb…) üres hordozói díj terhel. Ebből pótolják a zenei alkotóknak a letöltésekből, másolásokból származó bevételkiesését. Ezt az is megfizetni, aki családi fotókat, vagy saját fájlokat tárol ezeken! A jelenlegi rendszer és esetleges későbbi tömeges díjbeszedések (internetes átalánydíj a letöltésekért) kivédése érdekében olyan üzleti modelleket akarunk, amelyekben az ingyenes tartalmak letöltése mellett a fizetős modell is megjelenik, ezzel is bevételt biztosítva az alkotóknak, tehermentesítve a felhasználót. A jelenlegi rendszer egyedül a nagy kiadók érdekeit védi, holott komoly tanulmányok mutatták ki, hogy a piac szempontjából pozitív hatásúak a széles réteget kiszolgáló, dinamikus árazású, online zeneletöltő boltok.
Dávid ott van a blogon, videókban, hírlevele van. A választópolgárok követhetik a twitteren, bejelölhetik az iWiW-en és Facebookon. De megjelenik a klasszikus médiumok, a nyomtatott sajtó, rádió és tv-s híradásokban is. Hogy kikre számít? Mindenkire, aki egyetért az elképzelésekkel, aki lát benne fantáziát. Az informatikusokra, szakmabeliekre, zenehallgatókra, diákokra és nyugdíjasokra egyaránt.
Április 1-jén a www.netminiszterelnok.hu-n lehet szavazni rá! Vagy másra.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.