Innovate! 2010: magyar a dobogón
Sikeresen szerepelt a berlini startup-versenyen a hazai fejlesztésű egészségügyi kereső, a HealthMash. Erős mezőnyben, 22 induló közül került dobogóra a WebLib angol nyelvű megoldáskeresője.
A Mike Segal vezette Guidewire Group által összesen 23 helyszínen megrendezett Innovate! 2010 eseménysorozat berlini fordulóján magyar fejlesztésű szoftvert választott a zsűri az első három közé. A 13 európai és 10 amerikai helyszínen megrendezett nagyszabású eseményt az egyik legnagyobb startup-versenyeként ismerik világszerte. A verseny célja, hogy bemutatkozási lehetőséget biztosítson a feltörekvő, tehetséges vállalkozások számára, illetve hogy a legjobbakat megismertesse a befektetők, multinacionális vállalatok képviselőivel.
A versenyen a hagyományos pár perces prezentációk után pontozzák a vállalkozásokat, s az itt kialakult ún. G/Score alapján alakul ki a végső sorrend, amelyből a befektetők pontosan látják, hogy mekkora a piaci lehetősége a pályázónak, milyen területen erős és mely szempontokból gyenge az adott startup. Ebben a rendszerben különösen nagy eredmény, hogy egy hazai keresőfejlesztő cég terméke került a győztesek közé.
A berlini versenyen egy győztest és két dobogóst – úgy nevezett runner up helyezettet – hirdettek, s ezek egyike volt idén a WebLib által fejlesztett HealthMash.com egészségügyi kereső és tudásbázis. A győztes egy német cég, a Numenus, egy realtime raytracing programmal indult, míg a másik runner up a lengyel AdTaily, egy új online hirdetési megoldást mutatott be.
A 23 különböző helyszínen minden esetben három dobogós helyezettet választ ki a zsűri, s a versenysorozat végére így alakul ki az Innovate! 100 teljes listája, amely összegzi az év legígéretesebb vállalkozásait. A HealthMash.com fejlesztői immár megszerezték az esélyt, hogy felkerüljenek erre a 100 vállalkozást reflektorfénybe állító összesítésre.
Jóföldi Endre, a WebLib Kft ügyvezetője szerint az Innovate! 2010 rendezvényen elért eredmény, pontosan mutatja a cég által fejlesztett HealthMash.com egészségügyi tudásbázis és megoldáskeresőben rejlő üzleti lehetőségeket, amelyet a befektetőkből álló szakmai zsűri is egyértelműen kiemelt.
Kapcsolódó cikkek
- LUMImask: délután is ébredhetünk napfelkeltére
- Színvakoknak is színes a világ okostelefonnal
- A közösségi hálók segíthetnek a világjárványok megelőzésében
- Bőrráktól védő alkalmazás iPhone készülékekre Ausztráliában
- Allergiás reakciót válthat ki az állandó mobiltelefon-használat
- Elkészült a központi egészségügyi informatikai rendszer első adatbázisa
- Véget ért a Canon EXPO
- Össze kell hangolni az elektromágneses ellenőrzéseket az EU-ban
- A gyógyszerezés terén be kell tartani az öt alapvető betegjogot
- Gyógyszerfigyelő portált létesít az unió
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.