Az econet.hu projektcége aláírta az Exit megvételéről a szerződést
Aláírta szerdán az Exit programmagazin megvételéről szóló szerződést az econet.hu erre a célra létrehozott projektcége, a KJ Publishing Kiadói Kft., és megfizette a vételár első, mintegy 50 százalékos részletét a Sanoma kiadónak - közölte az econet.hu a Budapesti Értéktőzsde honlapján szerdán.
A KJ Publishing Kft.-ben az econet.hu 100 százalékos leánycége, az Est Media Group Vagyonkezelő Kft. (EMG) 2010. április 13-án jelképes, 100 ezer forintos áron 20 százalékos részesedést szerzett. A társaság 80 százalékos tulajdonosa egy meg nem nevezett pénzügyi befektető.
A szerződés alapján az Exitet a 2010. április 21-i lapszámtól kezdődően a KJ Publishing adja ki. Az exit.hu weboldal átvétele fokozatosan történik majd, míg az exit24.hu weboldal - nem a programmagazinhoz kapcsolódó site-ként - a Sanoma Budapest Kiadói Zrt. tulajdonában marad. A szerződés zárása, a vételár második részletének megfizetésével együtt 60 napon belül várható.
A KJ Publishing-ben a kisebbségi tulajdonos EMG gyakorolja a menedzsment jogokat, míg a pénzügyi befektető feladata a megvásárláshoz és a működéshez szükséges finanszírozás nyújtása. A pénzügyi befektető a vételár első részének finanszírozásához szükséges összeget tagi kölcsönként a KJ Publishing rendelkezésére bocsátotta.
A közlemény szerint a pénzügyi befektetőtárs tulajdonosai a médiában eddig nem érdekelt magyar magánszemélyek, akik további média befektetéseket jelenleg nem terveznek. Nyitottak ugyanakkor arra, hogy a projektcég többségét a későbbiekben az EMG részére értékesítsék.
Az econet.hu egy hónappal ezelőtt jelentette be, hogy leánycége, az EMG megveszi a Sanomától az Exit magazint. A vételárat nem közölték.
Az EMG adja ki a PestiEst, az EstLapok, a FidelioEst és a TimeOut Budapest programmagazinokat is.
Az Exit magazin Budapesten és környékén terjesztett ingyenes programmagazin, amelyből a Magyar Terjesztés-Ellenőrző Szövetség (MATESZ) adatai szerint 2009 utolsó negyedévében 81 ezer példány került a terjesztési pontokra.
Kapcsolódó cikkek
- Alaptőke-emeléssel Sziget többségi tulajdonos az econet.hu
- Továbbgörgette saját részvény vételi opcióját az econet.hu
- A Birdcom Kft. az Externet Nyrt. többségi tulajdonosa
- Az econet.hu eladta az Externetet
- Eladja az econet.hu az Externetet
- Összeolvad az econet.hu három leányvállalata
- Econet.hu 2007.: 41,6 millió forint nyereség
- 7 milliárdra számít az Econet.hu
- Az Econeté lesz a Vivanet
- Az econet Externet részvényeket adott el a Kraft Invest Kft.-nek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.