Alaptőke-emeléssel Sziget többségi tulajdonos az econet.hu

forrás Prim Online, 2010. december 22. 19:29

Sikeresen lezárult az econet.hu novemberben elhatározott alaptőke emelése. A zártkörű tőkeemelésben részt vevő társaságok 10 millió darab részvény 1,2 milliárd forintos kibocsátási értékét november 29-én befizették. A tőkeemelés során befolyt összeg felhasználásával az econet.hu 51 százalékra növelte részesedését az ország piacvezető fesztiválszervező cégében, a Sziget Kft-ben.

2010. december 21-én az alapszabály módosításával sikeresen lezárult az econet.hu novemberben elhatározott alaptőke emelése. A tőkeemelésre jogosult társaságok - a DonaDöme Kft. és a Héjja Befektető és Vagyonkezelő Kft. - a lejegyzett 5-5 millió darab részvény 1,2 milliárd forintos (részvényenként 120 forintos) kibocsátási értékét november 29-én teljes egészében befizették. A tőkeemelés során befolyt friss tőke felhasználásával az econet.hu 51 százalékra növelte részesedését az ország piacvezető fesztiválszervező cégében, a Sziget Kft-ben.

„Tulajdonképpen elértük a Sziget tranzakcióban kitűzött egyik legfontosabb célunkat, miénk a Sziget többségi tulajdona. Ezzel újabb piacvezető márkákat üdvözölhetünk a portfóliónkban”- összegezte Balázs Csaba, az econet.hu elnöke. „Jövőre a további növekedés mellett az eredményesség javítására is koncentrálnunk kell, amihez nagyban hozzájárulnak majd a Sziget Kft. évek óta nyereséges nyári fesztiváljai.” A tranzakció következtében az econet.hu cégcsoport 2011-es konszolidált árbevétele az előző évihez képest várhatóan több mint kétszeresére, a reklámpiac teljesítményétől függően a 8,5 és 10 milliárd forint közötti tartományba növekedhet majd, és emellett a csoport üzemi szintű eredményessége is intenzív módon, félmilliárd forintot meghaladó mértékben javulhat.

Az alaptőke-emelés során a társaság részvényesei elsőbbségi jogukkal a jegyzési időszakban nem éltek, így a társaság jegyzett tőkéje összességében a korábbi 5 milliárd 851 millió forintról 6 milliárd 851 millió forintra növekedett.
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik.  Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.

2024. május 4. 10:31

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55