Arat a Google, virul az online hirdetési piac
A március 31-ével zárult negyedév most közzétett adatai szerint a vállalat az előző év hasonló időszakéhoz képest 19 százalékos bővülést mondhat magáénak, és a fejlődés egyik motorja az AdSense program volt, az innen származó bevétel 24 százalékkal nőtt.
A vállalat legutóbbi lezárt pénzügyi negyedévében tisztán 5,06 milliárd dollár bevételt könyvelt el, ami kissé meghaladja az elemzők által várt 4,95 milliárd dollárt, a teljes bevétel 6,77 milliárd volt, de ebből lejön 1,71 milliárd költség. Ilyen például a 4 százalékos munkavállalói állománybővülés, ami után már 20621 főt foglalkoztat a cég, vagy a 239 millió dollárnyi tőkeberuházás. A Google nyeresége így 1,96 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 1,4 milliárdról, ami legalábbis a legnagyobbak online hirdetési bevételeinek nem hogy visszaesését, de növekedését mutatják.
Mindeközben itthon 162 milliárd forintosra becsülte a Magyar Reklámszövetség a 2009-es hazai reklámköltést, ami majdnem az ötödével kevesebb a megelőző év 200,6 milliárdjához képest. Médiatípusokra lebontva: a televízióban 65,39 milliárdot költöttek el 2009-ben, ami 16,5 százalékos visszaesés 2008-hoz képest, a sajtó 27,8 százalékkal esett vissza a 50 milliárdjával, de a legnagyobb vesztes a rádiós piac, ahol 30,1 százalékkal kevesebbet, 8,19 milliárdot költöttek el, részben az elhúzódó frekvenciabotránynak köszönhetően.
A közterületi piac szintén visszesett 29,7 százalékkal, 14,34 milliárdos költéssel. Egyedül a mozi (8,1 százalék, 800 milliós költés) és az online szegmens tudott növekedni 2009-ben. Az internet viszonylag „válságálló” módon, ahogy Novák Péter, az IAB Hungary elnöke fogalmazott, tartani tudta az utóbbi évek növekedését: tavaly 6,9 százalékkal nőttek az online költések, amivel a szegmens elérte a 23,3 milliárdot, a harmadik legnagyobb szeletté válva a televízió és a sajtó után a reklámtortában.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A vártnál jobb eredményekről számolt be a Google
- Tortával ünnepli magát a Google
- Heal Edina a Google új magyarországi vezetője
- Ballmer: a Google egy szörnyeteg
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.