Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
A svéd LM Ericsson AB a vártnál alacsonyabb 2010-es első negyedévi eredményről és forgalomról számolt be a gazdasági válság utóhatásaképpen lecsökkent hálózatüzemeltetői beruházások miatt.
A távközlési berendezések piaca 2009-ben súlyos visszaesést szenvedett el a beruházások csökkenése miatt.
Az Ericsson üzemi eredménye a közös vállalkozások és az átszervezési költségek leszámításával 4,5 milliárd svéd korona lett (625 millió dollár), szemben az egy évvel ezelőtti 4,7 milliárd koronával. A Reuters által elemzők körében végzett felmérés átlagosan 4,8 milliárd koronás eredményt jelzett előre az idei első negyedévre.
Az értékesítési árbevétel 45,1 milliárd korona lett az elemzők által várt 48,4 milliárd helyett, a tavalyi 49,6 milliárd után.
Az adózott eredmény a március végén zárt negyedévben 1,3 milliárd korona lett (180 millió dollár) a tavalyi 1,72 milliárd után.
Az Ericsson költségcsökkentési programjának keretében végrehajtott átszervezések költségei 2,2 milliárd koronára rúgtak a negyedév folyamán. A konszern 2009 első negyedévében léptette életbe átfogó költségcsökkentési programját és az idei második negyedévben
számít lezárására. A programtól összesen 15 milliárd koronás kiadásokat követően évi 15-16 milliárd koronás megtakarítást vár a konszern.
A világszerte több mint 85 ezer alkalmazottat foglalkoztató Ericsson egyike a legnagyobb svéd vállalatoknak.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
- Megháromszorozta nyereségét a Philips
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.