36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
A norvég Telenor távközlési vállalat az első negyedévben 1,036 milliárd norvég koronás adózott eredményt ért el, 36 százalékkal kevesebbet a tavalyi első negyedévi 1,622 milliárdnál.
Az elemzők átlagosan 1,29 milliárd koronára számítottak.
A cég szerdai jelentése szerint a bevétel 2,7 százalékkal 23,952 milliárd koronára apadt a tavaly első negyedévi 24,614 milliárdhoz képest.
A csoport magyar részlege - a Pannon GSM Távközlési Zrt., amely márciusban bejelentette, hogy fölveszi a Telenor nevet - az első negyedévben 292 millió koronás üzemi eredményt ért el 1,185 milliárd korona bevétel mellett az Oslóban megjelent központi beszámoló szerint. Az eredmény 25,7 százalékkal, a bevétel 10,4 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
Egy norvég korona 35,35 forintnak felel meg szerdai árfolyamon.
A Pannon előfizetőinek száma 36 ezerrel csökkent az első negyedévben, de a cég őrizte a 33 százalékos piaci részarányát. Az egy használóra jutó bevétel 8 százalékkal csökkent forintban számolva.
Tavaly a Telenor adózott eredménye 10,104 milliárd norvég koronára csökkent a 2008-as 14,81 milliárdról, a bevétele 97,65 milliárd koronára emelkedett 96,167 milliárdról.
Előfizetőik számát világszerte 10 millióval 174 millióra növelték, a legnagyobb számban Oroszországban, Pakisztánban és Bangladesben szereztek ügyfeleket.
Tavalyi éves beszámolójában a Telenor Magyarországon panaszolta az összekapcsolási és a barangolási díjak fokozatos csökkentését, a gazdasági nehézségek miatt takarékosabbá vált telefonhasználatot, a tavaly júliusban megemelt áfát. Emiatt a Pannon bevétele 10 százalékkal 5,524 milliárd koronának megfelelő összegre csökkent, ebből 1,566 milliárd koronának megfelelő üzemi eredmény keletkezett, kevesebb a 2008-as 1,8 milliárdnál.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
- Megháromszorozta nyereségét a Philips
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.