Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
A Pannon GSM Távközlési Zrt. az első negyedévben 39,237 milliárd forint bevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 43,36 milliárd forinttal, csökkent a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) is, 18,305 milliárd forintról, 16,513 milliárd forintra.
A társaság szerdai közleménye szerint a recesszió továbbra is hatással van az árbevételre, miközben a folyamatosan végrehajtott hatékonyságnövelő intézkedések és a jövőbeni növekedést szolgáló átszervezés eredményeként az EBITDA-ráta továbbra is kedvező szintű,
42,1 százalék volt az első negyedévben, gyakorlatilag ugyanakkora, mint egy évvel korábban.
A Telenor Csoport leányvállalata, a hamarosan Telenor névre váltó Pannon közölte, a beruházási költségek 1,7 milliárd forintot tettek ki 2010 első negyedévében, ami 38 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházások elsősorban a mobil szélessávú technológiákat érintik.
A Pannon az első negyedéves átszervezése során 250 fős leépítést hajtott végre.
A társaság közölte: bár a jövőben is mindent megtesz azért, hogy innovatív módszerekkel, még kedvezőbb ár-érték arányt nyújtson ügyfeleinek, e törekvését akadályozzák egyebek mellett a magyar szabályozó hatóságok által megszabott, méltánytalanul magas díjak. A Pannon szerint a recesszió elhúzódó jellege és a küszöbön álló kormányváltás ideális lehetőséget teremt e díjak felülvizsgálatára és csökkentésére, ami katalizátorként ösztönözné a jövőbeni növekedést.
Az első negyedévben a recesszió miatt 29 ezerrel csökkent az előfizetők száma, így március végén a Pannon 3,582 millió előfizetéssel rendelkezett. A csökkenés a kártyás egyéni előfizetők szegmensére volt jellemző.
A Pannon a forgalmazásban részt vevő kártyák száma alapján számított negyedév végi piaci részesedése 32,98 százalék volt 2010 márciusában, ami enyhe csökkenés 2009 negyedik negyedévéhez képest. A társaság egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi
árbevétele (ARPU) 12 százalékkal maradt el a 2009 negyedik negyedévi értéktől. Az idei első negyedévben az ARPU 3.470 forint volt, míg tavaly ilyenkor 3770 forintot tett ki.
Kapcsolódó cikkek
- Christopher Laska a Telenor új vezérigazgatója
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Átalakítja mobilinternet-csomagjait a Telenor
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.