Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
A Pannon GSM Távközlési Zrt. az első negyedévben 39,237 milliárd forint bevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 43,36 milliárd forinttal, csökkent a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) is, 18,305 milliárd forintról, 16,513 milliárd forintra.
A társaság szerdai közleménye szerint a recesszió továbbra is hatással van az árbevételre, miközben a folyamatosan végrehajtott hatékonyságnövelő intézkedések és a jövőbeni növekedést szolgáló átszervezés eredményeként az EBITDA-ráta továbbra is kedvező szintű,
42,1 százalék volt az első negyedévben, gyakorlatilag ugyanakkora, mint egy évvel korábban.
A Telenor Csoport leányvállalata, a hamarosan Telenor névre váltó Pannon közölte, a beruházási költségek 1,7 milliárd forintot tettek ki 2010 első negyedévében, ami 38 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházások elsősorban a mobil szélessávú technológiákat érintik.
A Pannon az első negyedéves átszervezése során 250 fős leépítést hajtott végre.
A társaság közölte: bár a jövőben is mindent megtesz azért, hogy innovatív módszerekkel, még kedvezőbb ár-érték arányt nyújtson ügyfeleinek, e törekvését akadályozzák egyebek mellett a magyar szabályozó hatóságok által megszabott, méltánytalanul magas díjak. A Pannon szerint a recesszió elhúzódó jellege és a küszöbön álló kormányváltás ideális lehetőséget teremt e díjak felülvizsgálatára és csökkentésére, ami katalizátorként ösztönözné a jövőbeni növekedést.
Az első negyedévben a recesszió miatt 29 ezerrel csökkent az előfizetők száma, így március végén a Pannon 3,582 millió előfizetéssel rendelkezett. A csökkenés a kártyás egyéni előfizetők szegmensére volt jellemző.
A Pannon a forgalmazásban részt vevő kártyák száma alapján számított negyedév végi piaci részesedése 32,98 százalék volt 2010 márciusában, ami enyhe csökkenés 2009 negyedik negyedévéhez képest. A társaság egy előfizetésre jutó forintban számított átlagos havi
árbevétele (ARPU) 12 százalékkal maradt el a 2009 negyedik negyedévi értéktől. Az idei első negyedévben az ARPU 3.470 forint volt, míg tavaly ilyenkor 3770 forintot tett ki.
Kapcsolódó cikkek
- Christopher Laska a Telenor új vezérigazgatója
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Átalakítja mobilinternet-csomagjait a Telenor
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.