Vestberg: 3,5 milliárd mobilszélessávú felhasználó 2015-re
Többek között elmondta: "Éppen csak elkezdődött az okostelefonok és egyéb mobilkészülékek által kiváltott intenzív növekedés az adatátvitelben. Megjelennek a fogyasztói igényekhez igazított, megváltozott tarifa csomagok és árképzési modellek, különösen a mobil szélessávú szolgáltatások és adathasználat esetében.” Az Ericsson becslései szerint a mobil szélessávú technológia felhasználóinak száma a jelenlegi 400 millióról 2015-re 3,5 milliárdra fog emelkedni.
Vestberg hozzátette: „Az iparágnak ezen alapvető hajtóerői megkövetelik a szolgáltatóktól, hogy a hálózatminőségre és a hatékonyságra összpontosítsanak. A fejlett világban a szolgáltatók modernizálni fogják infrastruktúrájukat, nem csupán a megnövekedett adathasználat iránti igények kielégítése, hanem az energiafogyasztás csökkentése és a frekvencia-kihasználás hatékonyságának növelése érdekében.” Szerinte a szolgáltatók működése egyre összetettebbé válik az egyre fejlettebb és egyre igényesebb fogyasztókért folytatott verseny során.
Vestberg az Ericssonról ezeket mondta: „A hagyományos szegmensekben hosszútávú növekedési lehetőségeket látunk, célunk, hogy tovább erősítsük helyzetünket és továbbra is a piacnál gyorsabb ütemben növekedjünk. A világ népességének kevesebb mint 5% fér hozzá a 21 Mbit/s vagy azt meghaladó sebességű rádióhálózatokhoz, legalább 1,5 millió telepített GSM-rádióbázisállomást kell lecserélni, valamint továbbra is kereslet tapasztalható a szolgáltatások iránt olyan területeken, mint például a tanácsadás, rendszerintegráció és menedzselt szolgáltatások. Becsléseink szerint az általunk megcélozható piac értéke – a vegyes vállalatokat beleértve – 350 milliárd amerikai dollár. Új, megcélozható piacokat látunk. A jelenlegi képességeink lehetővé teszik számunkra, hogy olyan megrendelőket célozzunk meg, akik kívül esnek a távközlési szolgáltatók hagyományos körén, mint például kábel- és TV-társaságok, kormányzatok, egészségügyi, közlekedési és közművállalatok. Ezek azok az iparágak, ahol hatalmas igény van a távközlési megoldások iránt.”
Vestberghez csatlakozott Manoj Kohli, az indiai Bharti Airtel elnök vezérigazgatója is, aki elmondta, a mobilelőfizetések száma csak márciusban 20 millióval nőtt, ezáltal e téren India a világ leggyorsabban növekvő piacává vált. Mats H Olsson, az Ericsson kínai és északkelet-ázsiai vállalatának vezetője, valamint Angel Ruiz, az Ericsson North America vezetője szintén videokapcsolaton keresztül vett részt a rendezvényen. „Kína az elmúlt évben több mint 100 millió új előfizetést hozott és hasonló számokat várunk 2010-re is” – mondta Olsson. „A nem hangátviteli szolgáltatásokból származó jövedelem mostanra a kínai szolgáltatók összes bevételének 30%-át teszi ki. Az idei év egyik legfontosabb területe számunkra a TD-LTE telepítése Kínában az LTE telepítése Japánban és Koreában. Ezen kívül további lehetőségeket látunk arra is, hogy növeljük GSM-lefedettségünket Kínában". "Észak-Amerikában bejelentett minden bejelentett LTE-szerződést elnyertünk és a Nortel felvásárlásával a számunkra korábban elérhetetlen piac 50%-ához férünk hozzá - nyilatkozta Ruiz.
Kapcsolódó cikkek
- Tízszeresére nő a világ mobil adatforgalma 2016-ra
- 42 Mbps-os mobil szélessáv a Telenornál
- Ericsson: háromszorosára nőtt a mobil adatforgalom egy év alatt
- Ericsson: a maga nemében első teljes körű TD-LTE megoldás
- HSPA-technológia: 84 Mbps sebességű világrekord az Ericssontól
- 84 megabit/s-os HSPA technológia az Ericssontól
- Ericsson: a szélessáv jövője - kamionba zárva
- Ericsson: mobil szélessávú kísérleti projekt Bangladesben
- T-Mobile: 60 százalékos mobil szélessáv-lefedettség
- A Vodafone három hónapig akár ingyen adja az internetet
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.