Erősítik piaci pozíciójukat az ázsiai számítógépgyártók Európában
Az asztali- és notebook gépek iránt megnövekedett nyugat-európai keresletből az ázsiai vállalatok profitáltak a legnagyobb mértékben - állapítja meg a Gartner. Az első negyedévben 18 millió számítógépet értékesítettek az európai piacon, közel ötödével többet, mint a tavalyi első negyedévben. Az Acer egynegyedével növelte, a szintén tajvani Asus pedig közel megduplázta eladásait.
Németországban az első negyedévben 14 százalékkal 3,2 millióra nőtt az eladott számítógépek száma. Az Acer az összes forgalom egyötödére bővítette piaci részesedét, a népszerű mini-laptop készülékeket forgalmazó Asus pedig 80 százalékkal több gépet adott el. Az utolsó jelentősebb német gyártó, a Medion ezzel szemben tíz százalékkal kevesebb gépet értékesített.
A piaci forgalomnövekedés főként a tartósan erős lakossági keresletre támaszkodik - állapította meg a Gartner, de rámutatott, hogy már a vállalati szektorban is érezhetőek a kereslet növekedésének jelei. Vállalatok az idei első negyedévben nyolc százalékkal több számítógépet vásároltak, mint tavaly.
Kapcsolódó cikkek
- ASUS Transformer Pad Infinity és Transformer Pad 300 sorozat az MWC 2012-n
- Új Asus transzformálható Android tábla PC
- Négy új noteszgép és egy minden egyben PC az LG-től
- 27 hüvelykes Asus AIO PC
- Megjelent az ASUS ZENBOOK
- Acer Aspire S3 ultrabook
- Új Asus Ultrabook modellek októberben
- Az első Acer ultrabook ősszel érkezik
- ASUS Eee PC X101: legvékonyabb, legkönnyebb
- Vékony, könnyű és erős ASUS U46/U56 noteszgépek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.