Erősítik piaci pozíciójukat az ázsiai számítógépgyártók Európában
Az asztali- és notebook gépek iránt megnövekedett nyugat-európai keresletből az ázsiai vállalatok profitáltak a legnagyobb mértékben - állapítja meg a Gartner. Az első negyedévben 18 millió számítógépet értékesítettek az európai piacon, közel ötödével többet, mint a tavalyi első negyedévben. Az Acer egynegyedével növelte, a szintén tajvani Asus pedig közel megduplázta eladásait.
Németországban az első negyedévben 14 százalékkal 3,2 millióra nőtt az eladott számítógépek száma. Az Acer az összes forgalom egyötödére bővítette piaci részesedét, a népszerű mini-laptop készülékeket forgalmazó Asus pedig 80 százalékkal több gépet adott el. Az utolsó jelentősebb német gyártó, a Medion ezzel szemben tíz százalékkal kevesebb gépet értékesített.
A piaci forgalomnövekedés főként a tartósan erős lakossági keresletre támaszkodik - állapította meg a Gartner, de rámutatott, hogy már a vállalati szektorban is érezhetőek a kereslet növekedésének jelei. Vállalatok az idei első negyedévben nyolc százalékkal több számítógépet vásároltak, mint tavaly.
Kapcsolódó cikkek
- ASUS Transformer Pad Infinity és Transformer Pad 300 sorozat az MWC 2012-n
- Új Asus transzformálható Android tábla PC
- Négy új noteszgép és egy minden egyben PC az LG-től
- 27 hüvelykes Asus AIO PC
- Megjelent az ASUS ZENBOOK
- Acer Aspire S3 ultrabook
- Új Asus Ultrabook modellek októberben
- Az első Acer ultrabook ősszel érkezik
- ASUS Eee PC X101: legvékonyabb, legkönnyebb
- Vékony, könnyű és erős ASUS U46/U56 noteszgépek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.