Megduplázta nyereségét a Vodafone
A Vodafone csoport, a bevétel alapján a világ legnagyobb mobilszolgáltatója az előző évinek több mint a kétszeresére növelte nyereségét a márciussal végződött üzleti évben.
A brit központú multinacionális vállalat keddi közleménye szerint az adózott profit 8,65 milliárd fontra nőtt az egy évvel korábbi 3,08 milliárdról. A társaság eredménye a költségcsökkentésnek és a bevétel növekedésének köszönthetően javult. A bevétel 8,4 százalékkal 44,5 milliárd fontra emelkedett. Ebben szerepet játszott a font gyengülése is. Elemzők valamivel kisebb, 44,3 milliárdos bevételre számítottak.
Az eredmények régiónként eltérően alakultak. A bevétel csökkent Nyugat-Európában 3,5 százalékkal, a Közép-Európát és Afrikát magában foglaló régióban pedig 1,2 százalékkal, a közel-keleti, ázsiai és csendes-óceáni térségben viszont 9,8 százalékos növekedés volt, az élen Indiával, ahol 14,7 százalékkal haladta meg a bevétel az egy évvel korábbit.
Magyarországon a Vodafone 1999-ben nyert el koncessziót rádiótelefon hálózat kiépítésére. A Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. a 2010 április végi állás szerint a teljes ügyfélszám alapján számolva 22,08 százalékos piaci részesedéssel a harmadik számú szereplő a mobilpiacon.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone eladja SFR és Polkomtel részesedését
- A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit
- A Vodafone Magyarországon is forgalmazza az iPhone 4-et
- A Vodafone 60 százalékos költségmegtakarítást hoz a Malévnek
- Netfone: új virtuális mobilszolgáltató a piacon
- Év vége felé vár fellendülést a Vodafone a mobilpiacon
- Huawei: díj a Vodafone-nak, magyarországi logisztikai központ a láthatáron
- Vodafone UK: meg nem erősített elbocsátási híresztelések
- Vodafone: jövőre stabilizálódik a mobilpiac
- Nőtt a Vodafone nyeresége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.