Egyesül és komoly babérokra tör a Fujitsu és a Toshiba mobilrészlege
A vegyes vállalat 70-80 százalékban a Fujitsu tulajdonában lesz, és egyelőre a második legnagyobb mobilgyártóként jelenhet meg Japánban a Sharp mögött. A lépés elsősorban azért lehet előnyös a Fujitsu számára, mert a cég nem gyárt úgynevezett okostelefonokat, a Toshiba azonban igen, és így meg is van a gyártásukhoz szükséges technológiai háttere. A tervek szerint a jövőben elsősorban az ilyen készülékekre erősítenének rá a jövőben, és a cél a hazai mellett a nemzetközi piacokon való terjeszkedés. A Toshiba Japánon kívül egyelőre néhány európai és ázsiai országban forgalmaz Windows Mobile rendszerű üzleti okostelefonokat, az eladások azonban nem számottevőek. A japán gyártók általában is inkább a saját piacra termelnek, olyannyira, hogy nemzetközi szinten csupán a mobilpiac 3 százalékát birtokolják – ha nem számítjuk ide az amúgy szintén nem túl fényesen szereplő japán-svéd Sony Ericssont.
A tervek megvalósítása nem lesz könnyű, a nagyobb bevétellel kecsegtető okostelefonok piacán ugyanis igencsak kiélezett a verseny, és még a piacvezető mobilgyártó Nokia is lemaradóban van a sikeres iPhone, Blackberry és újabban Android-konkurencia miatt. A japán cégek egyelőre nem nyilatkoztak arról, hogy milyen jellegű modellekkel szeretnének megjelenni a nemzetközi színtéren, de a sikerhez nyilvánvalóan nyitniuk kell majd a fogyasztói piac felé is.
Kapcsolódó cikkek
- A világ legvékonyabb okostelefonja – Fujitsu Arrows F-07D [Videó]
- A földrengés miatt evakuálták a Sony érintett üzemeit
- 12 megapixeles vízálló mobiltelefon Full HD videóval
- 3D-kijelző mobilokhoz
- A Toshiba megvette a Fujitsu HDD-részlegét
- Toshiba iPhone Windows alapokon
- Szupervékony érintőképernyős mobil a Toshiba-tól
- Vesztesek szövetsége: a Toshiba, a NEC és a Fujitsu egyesítené félvezető-üzletágát
- A Toshiba pályázik a Fujitsu HDD-részlegére
- Toshiba Portégé G810 mobiltelefon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.