Egyre gyakrabban káromkodnak a televízióban

forrás Prim Online, 2010. június 18. 17:42

Egy nemrég közzétett brit kutatás eredményei szerint a nézők úgy látják, az elmúlt tíz évben gyakoribbá vált a szitokszavak használata a televíziós műsorokban, amely meglátásuk szerint nem csak egyszerűen káros, de közvetlenül hozzájárult ahhoz is, hogy a mai fiatalok egyre többet káromkodnak.

Szitkozódás főműsoridőben

A brit Daily Mail megbízásából, az Ipsos MORI által készített felmérés eredményei ellentmondani látszanak a helyi médiafelügyeleti szerv, az Ofcom által nemrég bemutatott, a káromkodás médiajelenlétével foglalkozó kutatásnak. Az utóbbi felmérés szerint ugyanis a nem túl erős szitokszavak használata a médiában széles körben elfogadott, a Daily Mail adatai szerint ugyanakkor a televíziós káromkodást a társadalom jelentős része, különösen a nők és az idősebbek erősen elítélik.

Egyre gyakoribb, egyre sértőbb

A több mint 800 válaszadó részvételével készült Daily Mail – Ipsos kutatás szerint a megkérdezettek háromnegyede elítéli, és károsnak tartja a "csúnya" szavak használatát a médiában, amely 68 százalékuk szerint közvetlenül hozzájárul ahhoz, hogy a fiatalok egyre nagyobb arányban káromkodnak. A tévében látható, hallható szitkozódás káros hatásaival az idősebbek 81, a nők 85 százaléka értett egyet, míg a média fiatalokra gyakorolt negatív hatását az előbbiek 70, utóbbiak 78 százaléka látja igazoltnak.

Mindezek mellett tízből nyolc tévénéző érzi úgy, az elmúlt tíz évben egyre gyakoribbá vált a szitkozódás és a káromkodás a televíziós műsorokban. Az 55 évnél idősebbek 86, a nők 82 százaléka értett egyet az állítással. Ráadásul a válaszadók negyede, a nők harmada, az idősebbek 45 százaléka érzett már bizonyos, a médiában elhangzott szitokszavakat saját magára nézve is sértőnek.

A kutatás ugyanakkor rávilágít arra is, a tévénézők viszonylag megosztottak abban a tekintetben, hogy az este kilenc óra előtt sugárzott műsorokban probléma-e a káromkodás. Az összes válaszadónak "csak" 48 százaléka értett egyet ezzel az állítással, míg a nők 54, az 55 évnél idősebbek 59 százaléka érzi helytelennek, ha az esti idősáv előtti műsorokban nem oda illő szavak hangzanak el.

Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél

Kulcsszavak: média televízió

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36