Beért a Sun felvásárlás: erős negyedévet zárt az Oracle
Az Oracle Corporation bejelentette 2010-es pénzügyi évének negyedik negyedéves, valamint teljes évre vonatkozó eredményeit. A 2010-es pénzügyi év negyedik negyedévében a GAAP szerinti teljes árbevétel 39%-kal 9,5 milliárd dollárra, míg a nem GAAP szerinti teljes árbevétel 40%-kal 9,6 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az új szoftverlicencekből származó árbevétel GAAP szerint 14%-kal nőtt és így 3,1 milliárd dollárt tett ki. A GAAP szerinti működési eredmény 14%-kal 3,3 milliárd dollárra nőtt, a működési nyereséghányad 35% volt. Nem GAAP szerint a működési eredmény 26%-ot növekedett 4,4 milliárd dollárra, a működési nyereséghányad 46% volt.
A 2010-es pénzügyi év egészére nézve a GAAP szerinti teljes árbevétel 15%-kal nőtt és elérte a 26,8 milliárd dollárt, míg a nem GAAP szerinti teljes árbevétel 15%-kal 27 milliárd dollárra nőtt.
Az Oracle elnöke, Safra Catz kiemelte: „Becsléseink szerint a Sun több mint 400 millió dollárral járult hozzá a negyedik negyedéves nem GAAP szerinti működési eredményünkhöz. Ehhez képest a Sun a tavaly júniusban végződő negyedévében – még független cégként - veszteséget termelt. Most hogy a Sun nyereséges minden bizonnyal el fogjuk érni, vagy túl is szárnyaljuk azt a célkitűzésünket, hogy a Sun a 2011-es pénzügyi évben 1,5 milliárd dollárral, 2012-ben 2 milliárd dollárral járuljon hozzá a nem GAAP szerinti működési eredményünkhöz.”
Kapcsolódó cikkek
- 120 millió dollárt fizet az SAP az Oracle-nek, hogy ne legyen büntetőper
- Lendületben az Oracle
- Oracle: vége a válságnak
- Megújult az Oracle partnerprogramja
- Az Oracle többé már nem szoftvercég: befejeződött a Sun felvásárlása
- Az EU feltétel nélkül jóváhagyta az Oracle-Sun egyesülést
- Az EU figyelmezteti az Oracle-t a Sun felvásárlása miatt
- Amerikában jóváhagyták az Oracle-Sun egyesülést
- A Sun részvényesei megszavazták az Oracle felvásárlást
- 1000 főt épít le az Oracle Európában
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.