Beért a Sun felvásárlás: erős negyedévet zárt az Oracle
Az Oracle Corporation bejelentette 2010-es pénzügyi évének negyedik negyedéves, valamint teljes évre vonatkozó eredményeit. A 2010-es pénzügyi év negyedik negyedévében a GAAP szerinti teljes árbevétel 39%-kal 9,5 milliárd dollárra, míg a nem GAAP szerinti teljes árbevétel 40%-kal 9,6 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az új szoftverlicencekből származó árbevétel GAAP szerint 14%-kal nőtt és így 3,1 milliárd dollárt tett ki. A GAAP szerinti működési eredmény 14%-kal 3,3 milliárd dollárra nőtt, a működési nyereséghányad 35% volt. Nem GAAP szerint a működési eredmény 26%-ot növekedett 4,4 milliárd dollárra, a működési nyereséghányad 46% volt.
A 2010-es pénzügyi év egészére nézve a GAAP szerinti teljes árbevétel 15%-kal nőtt és elérte a 26,8 milliárd dollárt, míg a nem GAAP szerinti teljes árbevétel 15%-kal 27 milliárd dollárra nőtt.
Az Oracle elnöke, Safra Catz kiemelte: „Becsléseink szerint a Sun több mint 400 millió dollárral járult hozzá a negyedik negyedéves nem GAAP szerinti működési eredményünkhöz. Ehhez képest a Sun a tavaly júniusban végződő negyedévében – még független cégként - veszteséget termelt. Most hogy a Sun nyereséges minden bizonnyal el fogjuk érni, vagy túl is szárnyaljuk azt a célkitűzésünket, hogy a Sun a 2011-es pénzügyi évben 1,5 milliárd dollárral, 2012-ben 2 milliárd dollárral járuljon hozzá a nem GAAP szerinti működési eredményünkhöz.”
Kapcsolódó cikkek
- 120 millió dollárt fizet az SAP az Oracle-nek, hogy ne legyen büntetőper
- Lendületben az Oracle
- Oracle: vége a válságnak
- Megújult az Oracle partnerprogramja
- Az Oracle többé már nem szoftvercég: befejeződött a Sun felvásárlása
- Az EU feltétel nélkül jóváhagyta az Oracle-Sun egyesülést
- Az EU figyelmezteti az Oracle-t a Sun felvásárlása miatt
- Amerikában jóváhagyták az Oracle-Sun egyesülést
- A Sun részvényesei megszavazták az Oracle felvásárlást
- 1000 főt épít le az Oracle Európában
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.