Noreg Margaréta: hazai fejlesztésű kártyamenedzser rendszer

Kovács Attila, 2010. június 26. 09:04

Június 24-én sajtótájékoztató keretében mutatta be saját fejlesztésű, Margaréta nevű kártyamenedzser rendszerét a Noreg Kft.. A Margaréta teljes mértékben a hazai piacra optimalizált termék, magyar nyelvű kezelőfelülettel, ami egy ekkora rendszer bevezetésénél igen nagy hangsúlyt kaphat egy hazai vállalat esetében.

A Margaréta a kereskedelmi forgalomban kapható megoldások áránál jelentősen kedvezőbb konstrukcióban kapható, illetve teljes egészében az adott vállalatra szabható, a felmerülő igények alapján. A termék moduláris felépítésű, robosztus, ugyanakkor rugalmas kártyamenedzsment rendszer, amely az intelligens kártya (vagy USB token) teljes életciklusának kezelésére átfogó megoldást nyújt. A kártyák rendszerbe vételétől kezdve a kibocsátáson át, a kártyaprofil kezeléstől a riportok készítéséig a Margaréta minden funkciót biztosít, melyre egy nagyvállalati környezetben – akár több ezer kártya hatékony kezeléséhez – szükség van. Emellett a Noreg Kft. rendszertámogatást is biztosít 5x8 illetve 7x24 órában. A Margaréta szervesen kapcsolódik más PKI rendszerekhez, melynek keretében elvégzi, vagy a CA rendszerrel elvégezteti a kártyához kapcsolódó tanúsítvány menedzsment feladatokat is. Emellett a vállalat már meglévő IDM rendszeréhez is jól illeszthető, ezáltal is támogatva a vállalat‑szintű, egységes jogosultságkezelést.
A Margaréta fő funkciója, hogy a kialakítandó rendszerben használt chipkártyák vagy USB tokenek (adathordozók) - életciklusát lefedje, illetve az adathordozókon tárolt tanúsítványokkal kapcsolatos műveleteket megvalósítsa.

Kőrös Zsolt, a Noreg ügyvezető igazgatója szerint a Margaréta minden olyan közepes, vagy nagyvállalat érdeklődésére számíthat, amelyek már rendelkeznek PKI rendszerrel, például beléptetésre, vagy a munkaállomásuk hozzáféréséhez használják a chipkártyákat. PKI rendszereket alapvetően a fokozott biztonsági igény miatt építenek ki a vállalatok, de éppen emiatt fordulhat elő, hogy ha egy munkatárs otthon felejti, vagy elveszíti a kártyáját, napokra kiesik a munkából, nem fér hozzá azokhoz a rendszerekhez amihez jogosultsága van, vagy éppen be sem jut az épületbe. Az új munkatársak részére is érdemes mielőbb hozzáférést biztosítani. Kártyamenedzsment rendszer nélkül meglehetősen bonyolult művelet, hogy a compliance előírásoknak vagy biztonsági audit követelményeknek eleget téve kiállítsanak számukra egy ideiglenes kártyát, majd a napokkal később pótolt chipkártyát a központból biztonságosan eljuttassák a telephelyre a munkatárs részére, és megfelelően kezeljék a megszűnt ideiglenes kártyát. Minél nagyobb, és minél több telephelyen működik a vállalat, annál nehezebb ezeket a folyamatokat manuálisan felügyelni. A Margaréta kártyamenedzsment rendszerrel azonban az erre jogosult személy perceken belül meg tudja oldani ezt a feladatot, a legszigorúbb irányelvek betartása mellett, mindent részletesen dokumentálva. Bármikor visszakereshető, ki, mikor, és milyen hozzáférést adott vagy vont vissza – ez jelentősen leegyszerűsíti és biztonságossá teszi a kártyák kezelését.

Az informatikai biztonság a válság óta is fejlődő terület, az információvédelemmel foglalkozó Noreg Kft. tapasztalata szerint a legnagyobb hangsúlyt a személyazonosság alapú biztonsági megoldások (IDM) és a logelemző projektekhez kapcsolódó tanácsadás kapták – ezeken a területeken vállalat árbevétele 100 százalékkal nőtt tavaly. A megváltozott gazdasági környezetben a vállalat saját fejlesztésű megoldásaira is nagy hangsúlyt helyez, mivel úgy látják, egyre keresettebbek a rugalmasan testre szabható, könnyen integrálható megoldások, amelyek megfelelő minősítéssel és támogatással rendelkeznek.  A Noreg már rendelkezik egy saját fejlesztésű elektronikus aláíró tanúsítvánnyal, a Noreg eSign Toolkit–tel, ami megkapta a Melasz-Ready tanúsítványt, és az idei évben egy új kártyamenedzsment rendszerrel, a Margarétával bővíti portfólióját.
 

Kulcsszavak: Noreg ügyvitel

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01