Az Apple Sanghajban is megvetette lábát
Két évvel a pekingi boltnyitás után a 19 milliós dél-kínai metropolisz is megkapta a maga 1.500 négyzetméteres "Apple store"-ját. A modern putongi (Pudong) városrészben több ezer ember - a világkiállítás népszerű pavilonjai előtti képet idéző - kígyózó sorokban várt a nyitásra. Volt, aki már előző nap a helyszínre utazott, hogy az elsők között juthasson majd be; a sorelső hetven órát várt a nyitásra.
Az Apple 295. üzletében Mac számítógépeket, iPodokat és 3GS iPhonokat próbálhatnak ki az érdeklődők. Miután az iPhone 4 és az iPad hivatalosan még nincsenek jelen Kínában, így ezek egyelőre csak a feketepiacon kaphatók. A boltban 176 eladó dolgozik.
Az Apple korábbi bejelentése szerint több üzlet megnyitására készül a világ legnagyobb internet- és telefonpiacán. Sanghajban hamarosan újat nyitna és a jövő év végéig Kínában összesen húsz boltot adna át. Tavaly a cég össz eladásainak egyhatodát bonyolították az Apple-boltok.
Kínában népszerűek az Apple-termékek, becslések szerint a feketepiacon több mint kétmillió iPhone talált már gazdára. A vállalat vezetői arra számítanak, hogy van egy széles réteg Kínában, amely csak eredeti, garanciális készüléket kíván vásárolni, és ezért hajlandó borsos árat is fizetni.
Kínában a Nokia vezeti az okostelefonok piacát, a vállalat százezer kiskereskedést magában foglaló értékesítési hálózattal rendelkezik. Az IDC Chong szingapúri elemző cég becslése szerint az idén a tavalyi évhez képest 50 százalékkal - 26 millió darabbal - több okostelefon érkezik Kínába.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Kínában erősít a Microsoft
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
- Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- A Foxconn Kínán belül is az alacsonyabb bérű helyekre telepít át
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.