Hirdess online, megmondom, kit értél el

forrás Prim Online, 2010. július 27. 17:09

Az NRC és az Adverticum közösen, VMR-AdProfile néven egy új, böngésző alapú szoftveres mérési rendszert indított el azért, hogy a hirdetők, a médiatulajdonosok és az ügynökségek médiatervezői az eddig megszokott adatok mellé a hirdetési kampány által elért célcsoport demográfiai összetételéről is fontos adatokat kaphassanak, segítve ezzel a hirdetőket céljaik elérésében.

Az online hirdetések egyik legnagyobb előnye a többi médiummal szemben, hogy a reklámozó pontosan láthatja, hogy hányan találkoztak az online hirdetésével. A kattintásokról, az egyedi látogatókról, a kampány hatására vásárlókról (post-view, post-click) pontos számot kaphat, és ennek köszönhetően értékelheti a kampány hatékonyságát. Azt, hogy kiket szólított meg reklámja, kiket ért el kampánya valójában, eddig csak külön kutatás megrendelésével tudta meg a hirdető. Az NRC és az Adverticum, a közismert VMR kutatás közel 50 ezer főt számláló paneljére, valamint az Adverticum AdServer NG adataira építve, VMR-AdProfile néven egy új, böngésző alapú szoftveres mérési rendszert indított el azért, hogy a hirdetők, a médiatulajdonosok és az ügynökségek médiatervezői pár kattintással, az eddig megszokott adatok mellé a kampány által elért célcsoport demográfiai összetételéről is fontos adatokat kaphassanak, segítve ezzel a hirdetőket céljaik elérésében.

Panel alapú mérés a Visitor Media Research kutatásban

A hamarosan 10 éves VMR, amely a honlapok demográfiai profiljának mérésével segítette a hazai online hirdetési piac fejlődését, az elmúlt év fejlesztésének köszönhetően egy jelenleg 50 000 fős VMR panel segítségével a hirdetőknek, médiatulajdonosoknak és ügynökségeknek már nemcsak a médiatervezésben, de a kampány által elért célcsoport demográfiai profiljának megismerésében is segítséget nyújt. Az AdProfile mérésben az NRC független kutatócégként a VMR panel felépítésével, üzemeltetésével és a mérési sztenderdek elkészítésével, illetve a mérés auditálásával vesz részt, míg az Adverticum az AdServerNG-ben lévő adatokhoz csatolja a VMR panelben lévő demográfiai és egyéb VMR kutatásból származó adatokat, amelyet a médiatulajdonosok, illetve a kampányt menedzselő ügynökségek a kampányriportokban kérhetnek le.

A kampányjelentésekből a hirdetők, ügynökségek a nem, kor, iskolai végzettség, illetve lakóhely típusa alapján ismerhetik meg a kampány által elért célcsoport összetételét. Igény esetén, kampánymérettől függően további részletes adatokhoz is juthatnak az Adverticum AdServer NG-t használó vállalatok, úgymint foglalkozás típusa, családi állapot, háztartásban élő személyek száma és összetétele, ESOMAR státusz, internet használati szokások, online vásárlási szokások stb.

A VMR Panelen alapuló mérés a kampányprofil megismerése mellett lehetőséget teremt arra is, hogy úgynevezett reklám-utóteszt segítségével megtudjuk a kampány célcsoportra gyakorolt hatását is: kik emlékeznek a reklámra, milyen üzenet jutott át, mi változott a márka-fogyasztó kapcsolatában stb..

„Az Adverticummal közösen elkezdett fejlesztések segítségével, 2011-ben a teljes VMR portfólió is átalakul azzal a céllal, hogy további olyan kutatási adatokkal segítsük a hazai ügynökségek, hirdetők és médiatulajdonosok munkáját, amely a hazai online hirdetési piac fejlődését, a hirdetők, médiatulajdonosok adatokkal való ellátását, illetve a médiatervezési munkát segítik. – mondta Klenovszki János az NRC ügyvezető igazgatója.

„Az AdServerNG megtervezésekor nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy a jelenlegi és a közeljövőben megjelenő online trendek követésére alkalmas, robosztus, ugyanakkor a változó igényekhez is gyorsan igazítható, rugalmas rendszert hozzunk létre, s ennek köszönhető ez a most elindított közös szolgáltatás is” – tette hozzá Szutor Ferenc, az Adverticum kereskedelmi és kommunikációs igazgatója.

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bekerült egy magyar internet szolgáltató kínálatába a Starlink

Magyarországon egy hivatalos Starlink viszonteladó magyarországi képviselőjeként a Vannet Telekommunikációs Kft. kínálja elsőként üzleti ügyfeleknek magyar nyelvű támogatással a Starlink műholdas internetszolgáltatását. A gyors és rövid késleltetésű technológia a rossz internetellátottságú helyeken és másodlagos, backup szolgáltatásként is új perspektívát nyit a cégek számára.

2024. október 16. 15:10

Készülékkedvezménnyel támogatja az iskolakezdést a Vodafone

A Vodafone Magyarország egyedi ajánlattal készül az iskolakezdés időszakára: augusztus 2. és október 3. között a szolgáltató minden új, Gigabit Net csomagra előfizető vagy erre a csomagra váltó, valamint Gigabit Net szerződést meghosszabbító ügyfél számára a vezetékes internet előfizetés mellé 31 500 Ft-os készülékkedvezményt biztosít meghatározott készülékekre. Ebben az időszakban a Vodafone ONE készükékkedvezmény összevonható a Gigabit Net készülékkedvezménnyel, így a Vodafone ONE ügyfelek 52 500 Ft-ot spórolhatnak meg készülékvásárláskor.

2024. augusztus 28. 09:57

Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?

A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.

2024. május 8. 09:55

A Zyxel Networks gyors és megfizethető WiFi 7 opciót mutat be KKV-knak

A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia alapú felhőalapú hálózati megoldások vezető szállítója, piacra dobta az NWA130BE – BE11000 WiFi 7 Triple-Radio NebulaFlex hozzáférési pontot (AP). Mivel a WiFi 7-támogatott eszközök 2024-ben válnak általánossá, az NWA130BE lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára, hogy páratlan hálózati sebességet, kapacitást és a lehető legjobb WiFi élményt élvezhessék. 

2024. március 6. 19:24

Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával

A küszöbön álló 5.5G-korszak jegyében mutatta be legújabb innovációit és megoldásait a Huawei Technologies az idei Mobil Világkongresszuson. A vállalat várakozásai szerint az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása már idén elkezdődik, amely lehetővé teszi új alkalmazási területek kiaknázását. A közelgő új, 10 Gigabites mobilszélessáv korszakában a szolgáltatóknak a kiváló minőségű hálózatépítésre kell törekedniük, hogy ki tudják használni az 5.5G technológia nyújtotta új lehetőségeket. A Huawei partnereivel együtt világszerte már több mint 20 városban működött közre 5.5G hálózatok kereskedelmi telepítésében és tesztelésében.

2024. február 28. 20:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01