Erős élénkülés az Infineon félvezetőgyártónál
A várakozásokat meghaladóan zárta üzleti éve harmadik negyedét Európa második számú félvezetőgyártója, a német Infineon, és az év egészére ismét emelte bevételi előrejelzését, három hónapon belül immár másodszor.
A cég egész évi bevételét most a 45-49 százalékos tartományban várja nőni, miután áprilisban az eredeti előrejelzéshez képest 35-39 százalékos növekedést valószínűsített.
Az Infineon beruházási terveit is emelte, mostani bejelentése szerint 400 millió eurót fektetne be, 100 millió euróval többet a korábban bejelentettnél.
A szerdán ismertetett eredményjelentés szerint a harmadik negyedévben 1,21 milliárd euró volt a bevétel, 17 százalékkal haladva meg az egy évvel korábbit, míg az adózott eredmény 126 millió euró lett, 59 százalékkal több, mint a tavalyi harmadik negyedben. A céget az erős dollár is segítette, ez 5 százalékot jelentett a bevétel növekedésében.
Az Infineon viszonylag jól viselte a gazdasági világválságot: a tavaly szeptemberrel zárult üzleti évben nettó vesztesége 671 millió euróra csökkent az előző évi 3,747 milliárdos hiányról, miközben a forgalma 22 százalékkal apadt, 3,027 milliárd euróra 3,903 milliárdról.
A decemberrel végződött első üzleti negyedévében az Infineonnak már 66 millió eurós adózott eredménye volt az egy évvel korábbi, 404 milliós veszteség helyett, és a bevétele 27 százalékkal nőtt, 941 millió euróra az egy évvel azelőtti 742 millióhoz képest.
Kapcsolódó cikkek
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.