Az AMD leelőzte az nVidiát a grafikuspiacon
Egy évvel ezelőtt még az nVidia birtokolta a piac 59 százalékát, míg az AMD/ATI-nak csak 41 százalék jutott. Még szembetűnőbb az nVidia visszaesése akkor, ha a lapkakészletre integrált grafikus megoldásokat is figyelembe vesszük, így ugyanis az Intel 54,3 százaléka mellett az AMD részesedése 24,5 százalék, míg az nVidia-é 19,8 százalék. Tavaly ilyenkor viszont az nVidia még 29,6 százalékon állt, szemben az AMD 18,2 százalékával. A hangulatot jelzi, hogy az Apple például szerdán jelentette be, hogy az iMac termékcsaládnál AMD-re cseréli az eddigi nVidia videókártyákat.
Szakértői és felhasználói vélemények szerint legalább két fő oka van az nVidia látványos visszaesésének. Az egyik az, hogy a cég túl későn jelentetett meg DirectX 11-et támogató GPU-kat. A másik, hogy az AMD-nek szélesebb a választéka az energiatakarékosabb videókártyákból és GPU-kból, márpedig a piac egyre inkább ezeket keresi, nem is feltétlenül kizárólag a hordozható számítógépekhez. Az nVidia-nak egyáltalán nem kedvez a cég egyprofilúsága, hiszen az Intel például olyan CPU-kon dolgozik, amelyek integrálják a GPU-t is megfelelő teljesítmény mellett, márpedig az ilyen csipek feleslegesekké tehetik az nVidia lakpáit és videókártyáit. Az AMD viszont könnyebben átcsoportosíthatja erőforrásait, ha valóban bekövetkezik ez a fajta integráció, az ATI felvásárlásával szerzett technológiát pedig továbbra is hasznosítani tudja.
Kapcsolódó cikkek
- ASUS HD 7970 grafikus kártya: a leghűvösebb és legcsendesebb
- ASUS HD 7970 grafikus kártya: túlhajtásra tervezve
- Nvidia GTX470, vagy ATI HD 5850/5870?
- Nem lesz több ATI-driver a régebbi kártyákhoz
- Búcsúzunk az ATI névtől
- Megérkeztek a legolcsóbb DirectX11-es Fermi-kártyák
- Nvidia 3D Vision Sorround
- Nvidia alapú Zotac grafikus kártyák
- 3D PC-forradalomról beszélt az Nvidia főnöke a Computex-en
- IBM szuperszámítógép Nvidia grafikus csipekkel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.