Navigator: az idén már nő az IT-erőforrás-kihelyezési piac

MTI Sajtóadatbank, 2010. augusztus 1. 08:22

Az idén már növekedésnek indulhat a válság hatására beszűkült, stagnáló informatikai erőforrás kihelyezési (outsourcing) piac a Navigator Informatika Zrt. várakozásai szerint.

Bár a cég előrejelzése alapján a válság hatása a következő 2-3 évben is érezhető lesz, az outsourcingon belül tovább nőhet például a több operációs rendszer futtatását egy időben, illetve az egy fizikai szerveren több külső szerver használatát lehetővé tévő virtualizáció iránti igény. Részben azért, mert a Navigator szerint egy stabilabb gazdasági környezetben a vállalatok hosszú távon várhatóan jobban elfogadják és a gyakorlatban is alkalmazzák majd az innovatív megoldásokat.

A cég tapasztalata szerint a nagyvállalatokkal szemben a kis- és középvállalkozások reagálnak leginkább rugalmasan az innovatív megoldásokra, így jelentős potenciált jelenthetnek az elkövetkező időszakban. A jelenleg közel 6000 felhasználót kiszolgáló és 400 szervert üzemeltető vállalat szerint az it-outsourcing mellett például az üzemeltetési, valamint a tanácsadási és a konzultációs szolgáltatások is növekedésnek indulnak a következő hónapokban.

A piaci növekedést azonban befolyásolja az is, hogy egyelőre még nem jelentek meg nagy számban újabb, nagy ügyfelek, illetve a jelenlegiek is inkább a költségek racionalizálására törekednek.

A válság új útra terelte az outsourcing szolgáltatókat is, amelyeknek alkalmazkodniuk kellett az ügyfelek megváltozott igényeihez.

Annak ellenére például, hogy a gazdasági recesszió hatására 2009-ben az előző évhez képest közel ötven százalékkal több cég érdeklődött a vállalkozásnál az outsourcing és a PC-mentes irodai megoldások iránt, mégis, a vártnál sokkal kisebb ütemben nőtt az
informatikai erőforrás-kihelyezések száma. Ennek fő oka, hogy megnőtt a szerződések átfutási ideje, valamint a fokozott érdeklődés ellenére a piac szereplőinek jelentős hányada a gyakorlatban egyelőre nem mer lépni, kerüli az innovatív technológiákat és az
alternatív megoldásokat.

Beigazolódott az a feltételezés is, hogy a vállalatok kevesebb pénzt költenek az informatikára, ezen belül csökkentik a szolgáltatásra költött összegeket is.

A cég szerint a piaci növekedést befolyásolja az is, hogy mikor lesznek elérhetők ismét az informatikai területen lehívható fejlesztési támogatások.

Az outsourcing piac hatodik legnagyobb szerepelője, a Navigator az idén arra számít, hogy az árbevétele mellett a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) is nőni fog, s így megerősítheti pozícióját a piacon.

A vállalat konszolidált árbevétele tavaly 1,65 milliárd forint volt, míg az idén várhatóan 1,81 milliárd forint lesz. Az árbevétel rendszerintegrációs hányada nem éri el a 10 százalékot, míg jelentős része a technológiai outsourcing szolgáltatásból származik.

Az EBITDA a tavalyi évhez képest jelentősen növekedni fog, így 2010-ben eléri a 430 millió forintot. Az EBITDA 2009-ben körülbelül ugyanannyi volt, mint 2008-ban, akkor mintegy 2 milliárd forint konszolidált bevételt és 225 millió forint eredményt ér el a cég.

Kulcsszavak: Navigator outsourcing

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01