Navigator: az idén már nő az IT-erőforrás-kihelyezési piac
Bár a cég előrejelzése alapján a válság hatása a következő 2-3 évben is érezhető lesz, az outsourcingon belül tovább nőhet például a több operációs rendszer futtatását egy időben, illetve az egy fizikai szerveren több külső szerver használatát lehetővé tévő virtualizáció iránti igény. Részben azért, mert a Navigator szerint egy stabilabb gazdasági környezetben a vállalatok hosszú távon várhatóan jobban elfogadják és a gyakorlatban is alkalmazzák majd az innovatív megoldásokat.
A cég tapasztalata szerint a nagyvállalatokkal szemben a kis- és középvállalkozások reagálnak leginkább rugalmasan az innovatív megoldásokra, így jelentős potenciált jelenthetnek az elkövetkező időszakban. A jelenleg közel 6000 felhasználót kiszolgáló és 400 szervert üzemeltető vállalat szerint az it-outsourcing mellett például az üzemeltetési, valamint a tanácsadási és a konzultációs szolgáltatások is növekedésnek indulnak a következő hónapokban.
A piaci növekedést azonban befolyásolja az is, hogy egyelőre még nem jelentek meg nagy számban újabb, nagy ügyfelek, illetve a jelenlegiek is inkább a költségek racionalizálására törekednek.
A válság új útra terelte az outsourcing szolgáltatókat is, amelyeknek alkalmazkodniuk kellett az ügyfelek megváltozott igényeihez.
Annak ellenére például, hogy a gazdasági recesszió hatására 2009-ben az előző évhez képest közel ötven százalékkal több cég érdeklődött a vállalkozásnál az outsourcing és a PC-mentes irodai megoldások iránt, mégis, a vártnál sokkal kisebb ütemben nőtt az
informatikai erőforrás-kihelyezések száma. Ennek fő oka, hogy megnőtt a szerződések átfutási ideje, valamint a fokozott érdeklődés ellenére a piac szereplőinek jelentős hányada a gyakorlatban egyelőre nem mer lépni, kerüli az innovatív technológiákat és az
alternatív megoldásokat.
Beigazolódott az a feltételezés is, hogy a vállalatok kevesebb pénzt költenek az informatikára, ezen belül csökkentik a szolgáltatásra költött összegeket is.
A cég szerint a piaci növekedést befolyásolja az is, hogy mikor lesznek elérhetők ismét az informatikai területen lehívható fejlesztési támogatások.
Az outsourcing piac hatodik legnagyobb szerepelője, a Navigator az idén arra számít, hogy az árbevétele mellett a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) is nőni fog, s így megerősítheti pozícióját a piacon.
A vállalat konszolidált árbevétele tavaly 1,65 milliárd forint volt, míg az idén várhatóan 1,81 milliárd forint lesz. Az árbevétel rendszerintegrációs hányada nem éri el a 10 százalékot, míg jelentős része a technológiai outsourcing szolgáltatásból származik.
Az EBITDA a tavalyi évhez képest jelentősen növekedni fog, így 2010-ben eléri a 430 millió forintot. Az EBITDA 2009-ben körülbelül ugyanannyi volt, mint 2008-ban, akkor mintegy 2 milliárd forint konszolidált bevételt és 225 millió forint eredményt ér el a cég.
Kapcsolódó cikkek
- A felhőalapú it-szolgáltatás ad új piaci lehetőséget
- Havidíjas, felhő alapú, nagyvállalati szintű IT-szolgáltatás KKV-knak
- Kiszervezzük vagy házon belül tartsuk a HR feladatokat?
- Összehangolt üzleti és IT funkciókra van szükség a növekedéshez
- Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
- A Navigator üzemeltetheti a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét
- Mi történt veled, IT-outsourcing?
- Kiszervezéssel csökkentette költségeit a Linde
- Navigátor: a költségcsökkentés mellett az IT-outsourcing összes előnyét ismerni kell
- HR szoftver felhőből
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.