Csökkent a Deutsche Telekom bevétele és nyeresége
A várakozásokkal összhangban csökkent az idei második negyedévben a Deutsche Telekom (DT), a legnagyobb európai távközlési vállalat nyeresége és bevétele, de a cég így is megerősítette 20 milliárd euró körüli idei egész évi EBITDA-várakozását.
A Magyar Telekom főrészvényese kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyeresége (EBITDA) 4,7 százalékkal 5 milliárd euróra mérséklődött a második negyedévben, adózott eredménye 475 millió euró lett az egy évvel korábbi 521 millió euró után.
A cég közleménye szerint az adózott eredményt 200 millió euróval csökkentette a brit üzletág átalakítása, amely most vegyes vállalkozásként működik a France Telecommal. A DT európai szegmense - amelyhez április óta a dél- és kelet-európai térség is hozzátartozik - kétszámjegyű esést volt kénytelen bevételében elkönyvelni, éppen a brit üzletág miatt.
A Deutsche Telekom bevétele 4,4 százalékkal, 15,53 milliárd euróra esett a második negyedévben, az egy évvel korábbihoz képest.
Az első félév egészében az adózott eredmény 1,24 milliárd euróra nőtt, az egy évvel korábbi 603 millió eurós veszteséggel szemben. A DT bevételei ugyanakkor 2,5 százalékkal 31,34 milliárd euróra csökkentek, 32,14 milliárd euróról.
Az eredmények nyomán megerősítették, hogy az üzleti év egészére 20 milliárd euró körüli kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyereségre (EBITDA) számítanak.
Tavaly a Deutsche Telekom adózott eredménye 76 százalékkal 353 millió euróra esett a 2008-as 1,5 milliárdról, bevétele 4,8 százalékkal 64,6 milliárd euróra emelkedett 61,6 milliárdról, 2008-hoz képest.
Kapcsolódó cikkek
- A Slovak Telekom 15 százalékos állami részének tőzsdére vitelét ajánlják
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd euróért szerezheti meg a lengyel PTC-t
- Szolgáltató központot tervez a Deutsche Telekom a régióban
- Konkrét gyanú a Deutsche Telekom elnöke ellen
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- A Deutsche Telekom teljesen felvásárolja a Click&Buy-t
- Csökkentette negyedik negyedéves veszteségét a Deutsche Telekom
- További leépítések a Deutsche Telekomnál
- Összeolvad a vezetékes és a mobilszolgáltató a Deutsche Telekomnál
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.