GmBH-vá alakul a Siemens IT Solutions and Services (SIS)
A Siemens a terveknek megfelelően 2010. október 1-jei hatállyal önálló jogi személyiségű társaságba szervezi ki IT-szolgáltató részlegét, a Siemens IT Solutions and Services-t (SIS).
Az új vállalat SIS GmbH néven fog működni. Ezt világos és ügyfél-orientált felépítéssel indítják útra. A márciusi bejelentés értelmében a SIS üzleti egységeinek száma hétről háromra csökken: az ágazatok és régiók szerinti tagolású, világszerte működő értékesítésre, valamint az ezt támogató IT-Outsourcing és IT Solutions egységekre. A SIS GmbH hosszú távra megmarad a Siemens-szektorok (Energia, Ipar, Egészségügy) IT-szolgáltatójának és preferált IT-megoldáspartnerének, és mint ilyen, profitál az azok üzleti tevékenységből adódó ágazati know-how-ból.
Az elmúlt két évben a SIS forgalma jó egy negyeddel visszaesett. A Siemens ezért megkezdte a részleg újraorientálását, és a 2010-2012-es üzleti évekre 500 millió eurós beruházási célú összeget szándékozik rendelkezésére bocsátani, ami részben már meg is történt: tárgyi eszközökbe és immateriális javakba történő beruházásokra 300 millió eurót állítottak be a SIS üzleti tervébe. Ezt a Siemens megfelelően figyelembe veszi a SIS GmbH, valamint annak bel- és külföldi leányvállalatai feltőkésítésének elszámolásánál. Ugyanide tartoznak, ill. így veszik tekintetbe a cég megoldás-portfóliójának átalakítására, munkatársak képzésére és stratégiai megrendelések ajánlattételi és induló ráfordításainak finanszírozására – az Outsourcing és a Solutions egységek részére – betervezett pénzeszközök. A további 200 millió eurót szükség szerint, kiegészítő – a SIS értéknöveléséhez hozzájáruló – témákra (mint pl. az outsourcing üzlet erősítésére), a szoftverüzlet kiépítésére, valamint szelektív akvizíciók és innovációk céljára nyújtják. Csak Németországban legalább 50 millió eurós beruházásokat terveznek. Eközben, mint bejelentették, az összesen 35 000 főt kitevő létszámot világszerte 4 200-zal kell csökkenteni – ebből 2000 németországi munkahelyeket érint.
Az elérendő cél az SIS versenyképes kialakítása. A 2010-re kitűzött árbevétel 4,1 milliárd euró volt. A cégnek 2012-től vissza kell térnie a piacon szokásos szintű éves növekedési ütemre, és 2013-ra elérni az ágazatra jellemző profitrátát.
A SIS GmbH a jogi értelemben vett önállósodás után is a Siemens 100%-os leány-vállalata marad. Stratégiai továbbfejlesztésére, ill. az IT- és szoftver-know-how konszernen belüli erősítésére középtávon különféle alternatívák jönnek számításba, amelyeket gondosan tanulmányoznak. Addig is azonban most a SIS GmbH sikeres „önálló lábakra állításának“ van prioritása.
Kapcsolódó cikkek
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A Siemens munkahelyeket teremt magyarországi zöldberuházással
- Új elnök-vezérigazgató a Siemens Zrt. élén
- Eric Spiegel a Siemens USA új vezérigazgatója
- Siemens-SAP együttműködés erőművek IT rendszereiben
- Regionális vállalatirányítási vezető a Siemens Zrt.-nél
- A Siemens komplett integrált repülőtéri rendszert szállít Turkménisztánba
- Egymilliárdot fizet a Siemens a megvesztegetésekért
- Új Siemens-cég az üzleti kommunikációban
- Vegyes vállalatot hozott létre a Gores Group és a Siemens AG
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.