Augusztusban tovább nőtt a digitálisan televíziózók száma
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., TARR Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft. és Hello HD Kft.) augusztus végén 2,539 millió előfizetést tartottak nyilván.
Az év nyolcadik hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 51,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 50,7 százalék és az egy évvel korábbi 43,5 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 augusztusában 481 ezerről 491 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 798 ezerről 808 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Augusztusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a júliusi 19,1 százalékról 19,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. 12 hónappal korábban ennek a technológiának a részesedése 13,7 százalékos volt.
A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése augusztusban az előző havi 31,6 százalékról 31,8 százalékra nőtt – míg 2009 augusztusának végén a vizsgált körbe tartozó háztartások 29,8 százaléka rendelkezett ilyen előfizetéssel.
Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Korábban ez az érték 49,3, az év nyolcadik hónapjában 48,9 százalékos volt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a júliusi 44,7 százalékról 44,6 százalékra, a UPC-é 22,3 százalékról 22,0 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé 28,6 százalékról 29,1 százalékra emelkedett.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma augusztusban 1,725 millióról 1,731 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,245 millióról 1,240 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 491 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a júliusi 34,2 százalékról 34,0 százalékra csökkent, a Magyar Telekom részesedése 23,1 százaléknál stagnált, a DIGI-é pedig 15,0 százalékról 15,3 százalékra nőtt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a júliusi 30,4 százalék után augusztus végén 30,2 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) piaci része a nyolcadik hónapban 24,8 százalékról 25,0 százalékra, míg a harmadik DIGI piaci része 24,4 százalékról 24,7 százalékra nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Januárban tovább nőtt a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Együttműködési megállapodást kötött az ORFK és az NMHH
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- Mediatorveny.hu: a médiaszabályozásról naprakészen és tényszerűen
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Öt pályázó jelentkezett a 26 GHz-es sáv elnyerésére
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.