Óriási profit az AT&T-nél
A harmadik negyedévben összesen 12,34 milliárd, részvényenként 2,08 dollár nyereséget könyvelhetett el az AT&T az előző évi 3,19 milliárd dollár után (részvényenként 54 cent). A tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó eredmény részvényenként 55 cent volt az előző évi 53 centhez képest. A vállalat harmadik negyedévi bevétele az elemzői várakozásoknak megfelelően 2,8 százalékkal, 31,58 milliárd dollárra nőtt.
Az egyszeri bevételnek minősülő összegeken túl, jó operatív negyedévet zárt a vállalat. "Ez egy kitűnő negyedév volt a mobil-szélessáv számára. Rekordszámú ügyféllel kötöttünk új, két éves szerződést és az integrált eszközök értékesítése is túlszárnyalta az eddigi eladásokat" - mondta Randall Stephenson vezérigazgató.
Összesen 2,6 millió fővel bővült a mobilinternet-előfizetéssel rendelkezők száma, így az előfizetők száma eléri a 92,8 millió főt. Ez 14 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Mintegy 5,2 millió iPhone-t értékesítettek a júliustól szeptemberig terjedő időszakban, ami 62 százalékkal több a korábbi rekordnegyedév eladásainál. A telekommunikációs óriás mobilinternet-előfizetésekből származó bevétele 11 százalékkal nőtt, míg a mobiltelefonos szolgáltatásoké 12 százalékkal csökkent.
Az AT&T az elmúlt időszakban előfizetők számát tekintve lehagyta fő riválisát, a Verizon Wirelesst, elsősorban annak köszönhetően, hogy kizárólagos értékesítési jogokat szerzett az Apple által gyártott népszerű iPhone okostelefonhoz. A monopoljog hamarosan lejár, s piaci információk szerint a Verizon Wireless a jövő év elején elkezdheti az iPhone-ok értékesítését.
Kapcsolódó cikkek
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- Másodszor is az "Év Üzleti Partnerének" választotta a Noreget az IBM
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Csökkent az AT&T nyeresége a negyedik negyedévben
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- 12 000 dolgozójától válik meg az AT&T
- Letiltották a szabadságolásokat az AT&T-nél: jön a 3G iPhone?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.