Szigorúbb adatvédelmi szabályok az EU-ban
A Viviane Reding igazságügyi, alapjogi és állampolgársági biztos, EB-alelnök által ismertetett tervezet két fő pilléren nyugszik. Az egyik az, hogy az internetes tartalomszolgáltatóknak kötelező lesz törölni azoknak a személyes adatait, akik leiratkoznak egy-egy szolgáltatásról, illetve ugyanígy adott időn belül törölniük kell az egyes átmeneti online tevékenységekhez, például keresésekhez kapcsolódó személyes információkat is. Emellett minden esetben kötelező lesz egy külön kis ablakban rákérdezni arra, hogy a felhasználó hajlandó-e személyes adatait kiadni egy adott internetes szolgáltatás igénybevételéhez. A szigorúbb szabályozásra azért van szükség, mert egyes cégekkel, például a Facebook-kal és a Google-al kapcsolatban felmerült a gyanú, hogy a felhasználók hozzájárulása nélkül gyűjtenek róluk tömegesen információt, anélkül, hogy ennek célja világos lenne.
Egyelőre nem tudni, mit szólnak majd az új szabályokhoz az internetes cégek. A dolog legkényesebb pontja az úgynevezett célzott reklámok köre, ezeket ugyanis az online felhasználói szokások alapján juttatják el a célszemélyekhez. Az ilyen hirdetések elvben hatékonyabbak, így több pénzt is hoznak a reklámértékesítőknek, csak éppen a hozzájuk szükséges adatgyűjtés ütközhet ezután akadályokba az EU-ban. Az új stratégia 15 év óta az első komolyabb kísérlet az adatvédelmi szabályozás megújítására az Európai Unióban, és igyekszik igazodni az új kor követelményeihez.
Kapcsolódó cikkek
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Bepanaszolták adatvédelmi problémák miatt a Facebookot
- Az EU enged a lobbinak az "elfeledettség jogával" kapcsolatban
- A Google versenytársat szán a Facebooknak
- Egymilliárd látogató a Google oldalain
- Személyes adatokat halászhattak le a Facebookról
- Előkelőbb helyre kerülnek a közösségi oldalak tartalmai a Google keresési eredményeiben
- A Google után a Facebook is kapitulált a német adatvédelmi törvények előtt
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.