Új utakon a Xerox
A Xerox elérkezettnek látta az időt, hogy olyan új területekre is betegye a lábát, mint az adatfeldolgozás, és ezzel más informatikai óriásokhoz hasonlóan egyre inkább szolgáltató vállalattá alakuljon át. Az alig egy éve vezérigazgatóvá választott Ursula Burns nem tétlenkedett az elmúlt időszakban. A Xerox 2009-ben felvásárolta az Affiliated Computer Services (ACS) a világ legnagyobb üzletifolyamat-szolgáltatásokat kínáló társaságát 6,4 milliárd dollárért, amely révén a Xerox globális jelenlétét és műszaki innovációit ötvözte az ACS kiterjedt munka – és üzleti folyamatkezelési tapasztalatával. Az ACS számos területen jelen van, többek közt a közlekedési szektorban (évi 3 milliárd útdíj feldolgozás), és az egészségügyben is. A befektetés máris megtérülni látszik a számok alapján. Idén a Xerox bevételeinek majdnem 50 százalékát szolgáltatásokból teremti elő, ez az arány tavaly még csak 23 százalék volt. Szembeszökő adat, hogy a válság ellenére a vállalat pénzforgalma 2008 óta 1,2-ről 1,5 milliárd dollárra nőtt, a bevételek stabilan növekednek, felülmúlva a Wall Street előzetes várakozásait.
Burns szerint a növekedés a jövőben fokozódik: „Pár év múlva már a legnagyobb és legjobb üzletifolyamat - és dokumentumkezelő cég akarunk lenni” — fogalmazta meg a közelmúltban a Xerox stratégiai irányát.
Van hová növekedni
Idén Burns 2,6 milliárd dollár bevétellel számol a tavalyi 2,2 milliárdhoz képest. Véleménye szerint 2011 közepére a vállalat fontolóra veheti, hogy megemelje az éves osztalékot, ami jelenleg is a piaci átlagot meghaladó mértékű. A siker kulcsa, hogy a Xerox tovább terjeszkedjen az adatfeldolgozás, elemzés és tárolás területén. Ugyanakkor Burns azt is látja, hogy ehhez jelentős beruházásokra van szükség.
A Xerox az elmúlt évben másfél milliárd dollárt költött kutatásra és több fontos újítást is bevezetett. Ezek közé tartozik legújabb találmányuk, a DataGlyph, ami a nyomtatáskor elhelyezett digitális kód segítségével lehetővé teszi a beszkennelt dokumentumok egyszerű rendszerezését. Hasonlóan előremutató innováció a Categorizer szoftver, amely beolvassa a dokumentumokat, majd rendszerezi őket, és automatikusan továbbküldi a megfelelő e-mail címekre. A Meshin szolgáltatás pedig a bejövő e-maileket elemzi és rendszerezi, hogy azok könnyebben visszakereshetők legyenek.
A vállalat fő termékköre továbbra is a nyomtatási, másolási és dokumentumkezelési megoldások lesznek, amelyek az éves forgalom 46 százalékát teszik ki. A berendezésekből származó bevételek 12 százalékkal növekedtek az idei második negyedévben, ami egyrészt a színes, többfunkciós készülékek iránti érdeklődés növekedésével, másrészt a világ fejlődő régióinak forgalmi élénkülésével magyarázható. Az IDC friss felmérése szerint a világ összes nyomtatott oldalának 50 százalékát Xerox berendezéseken készítik.
A Xerox már most olyan gépeket gyárt, amelyekkel akár percenkénti 600 oldalas sebességgel lehet másolni. Emellett látványos eredményeket ér el a gyorsan növekvő színes szegmensben a folyamatos fejlesztéseivel. A tavaly bemutatott környezetbarát ColorQube nyomtató például 62 százalékkal csökkenti a színes nyomtatás költségeit, 90 százalékkal kevesebb hulladékot és 10 százalékkal kevesebb üvegházhatást okozó gázt generál a hasonló lézernyomtatókhoz képest.
A Xerox világelső a menedzselt nyomtatási szolgáltatások 7,8 milliárdos piacán, ami az IDC szerint idén 9,4 százalékkal növekszik. A vállalat a piac 49 százalékát tudhatta magáénak 2009-ben. A szolgáltatás keretében a Xerox kezeli az ügyfeleihez telepített összes berendezést, gyártótól függetlenül.
A Xerox globális vállalat lévén új adatfeldolgozási megoldásait minél több ügyfeléhez képes világszerte eljuttatni. A vállalat integrált szolgáltatásaival már Európában és a többi Amerikán kívüli piacon is megjelent, amelyekről a bevételeinek 46 százaléka származik.
Kapcsolódó cikkek
- A munkavégzés hatékonyságát növelő mobilalkalmazást fejlesztett a Xerox
- Volt Kodakos vezetőt igazolt a Xerox
- A világ legnagyobb újítói között a Xerox
- Nincs több bolyongás a szenzoros parkoló keresővel
- A szolgáltatásokat erősíti a Xerox Magyarország új ügyvezetője
- Ultra-kompakt nyomtatók és többfunkciós berendezések a Xeroxtól
- A fenntartható fejlődésre ösztönöz a Xerox
- Új felfogást hoz a Xerox a fordítói munkába
- Atlas jegykezelő rendszer a tömegközlekedésben
- Fujitsu megoldás intézmények belső adatainak konszolidálására
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.