Új utakon a Xerox

forrás Prim Online, 2010. november 18. 17:55

A dokumentumkezeléstől távol álló feladatot kapott a Xerox, miután Cleveland vezetői a cégre bízták a város közlekedésfelügyeleti rendszerének üzemeltetését. A vállalat a szabálysértéseket azonosítja a köztéri kamerák felvételein, kiveti a büntetéseket, illetve ezen felül a rendelkezésre álló adatok alapján javaslatokat is tesz a közlekedésbiztonság javítására, többek közt a jelzőlámpák jobb időzítésére. 

A Xerox elérkezettnek látta az időt, hogy olyan új területekre is betegye a lábát, mint az adatfeldolgozás, és ezzel más informatikai óriásokhoz hasonlóan egyre inkább szolgáltató vállalattá alakuljon át. Az alig egy éve vezérigazgatóvá választott Ursula Burns nem tétlenkedett az elmúlt időszakban. A Xerox 2009-ben felvásárolta az Affiliated Computer Services (ACS) a világ legnagyobb üzletifolyamat-szolgáltatásokat kínáló társaságát 6,4 milliárd dollárért, amely révén a Xerox globális jelenlétét és műszaki innovációit ötvözte az ACS kiterjedt munka – és üzleti folyamatkezelési tapasztalatával. Az ACS számos területen jelen van, többek közt a közlekedési szektorban (évi 3 milliárd útdíj feldolgozás), és az egészségügyben is. A befektetés máris megtérülni látszik a számok alapján. Idén a Xerox bevételeinek majdnem 50 százalékát szolgáltatásokból teremti elő, ez az arány tavaly még csak 23 százalék volt. Szembeszökő adat, hogy a válság ellenére a vállalat pénzforgalma 2008 óta 1,2-ről 1,5 milliárd dollárra nőtt, a bevételek stabilan növekednek, felülmúlva a Wall Street előzetes várakozásait.
Burns szerint a növekedés a jövőben fokozódik: „Pár év múlva már a legnagyobb és legjobb üzletifolyamat - és dokumentumkezelő cég akarunk lenni” — fogalmazta meg a közelmúltban a Xerox stratégiai irányát.

Van hová növekedni

Idén Burns 2,6 milliárd dollár bevétellel számol a tavalyi 2,2 milliárdhoz képest. Véleménye szerint 2011 közepére a vállalat fontolóra veheti, hogy megemelje az éves osztalékot, ami jelenleg is a piaci átlagot meghaladó mértékű. A siker kulcsa, hogy a Xerox tovább terjeszkedjen az adatfeldolgozás, elemzés és tárolás területén.  Ugyanakkor Burns azt is látja, hogy ehhez jelentős beruházásokra van szükség.
A Xerox az elmúlt évben másfél milliárd dollárt költött kutatásra és több fontos újítást is bevezetett. Ezek közé tartozik legújabb találmányuk, a DataGlyph, ami a nyomtatáskor elhelyezett digitális kód segítségével lehetővé teszi a beszkennelt dokumentumok egyszerű rendszerezését.  Hasonlóan előremutató innováció a Categorizer szoftver, amely beolvassa a dokumentumokat, majd rendszerezi őket, és automatikusan továbbküldi a megfelelő e-mail címekre. A Meshin szolgáltatás pedig a bejövő e-maileket elemzi és rendszerezi, hogy azok könnyebben visszakereshetők legyenek.

A vállalat fő termékköre továbbra is a nyomtatási, másolási és dokumentumkezelési megoldások lesznek, amelyek az éves forgalom 46 százalékát teszik ki. A berendezésekből származó bevételek 12 százalékkal növekedtek az idei második negyedévben, ami egyrészt a színes, többfunkciós készülékek iránti érdeklődés növekedésével, másrészt a világ fejlődő régióinak forgalmi élénkülésével magyarázható. Az IDC friss felmérése szerint a világ összes nyomtatott oldalának 50 százalékát Xerox berendezéseken készítik.

A Xerox már most olyan gépeket gyárt, amelyekkel akár percenkénti 600 oldalas sebességgel lehet másolni. Emellett látványos eredményeket ér el a gyorsan növekvő színes szegmensben a folyamatos fejlesztéseivel. A tavaly bemutatott környezetbarát ColorQube nyomtató például 62 százalékkal csökkenti a színes nyomtatás költségeit, 90 százalékkal kevesebb hulladékot és 10 százalékkal kevesebb üvegházhatást okozó gázt generál a hasonló lézernyomtatókhoz képest.
A Xerox világelső a menedzselt nyomtatási szolgáltatások 7,8 milliárdos piacán, ami az IDC szerint idén 9,4 százalékkal növekszik. A vállalat a piac 49 százalékát tudhatta magáénak 2009-ben. A szolgáltatás keretében a Xerox kezeli az ügyfeleihez telepített összes berendezést, gyártótól függetlenül.
A Xerox globális vállalat lévén új adatfeldolgozási megoldásait minél több ügyfeléhez képes világszerte eljuttatni. A vállalat integrált szolgáltatásaival már Európában és a többi Amerikán kívüli piacon is megjelent, amelyekről a bevételeinek 46 százaléka származik.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01