Elkészült a központi egészségügyi informatikai rendszer első adatbázisa
Elkészült az egészségügyi infrastruktúra korszerűsített adatbázisa, a központi egészségügyi informatikai rendszer első része - jelentette be Török Krisztina az Egészségügyi Minőségfejlesztési és Kórháztechnikai Intézet (EMKI) főigazgatója.
Sajtótájékoztatón Mayer Ákos projektigazgató elmondta: olyan ágazati integrált adatbázist akartak létrehozni, amely tartalmazza többi között az orvostechnikai műszerekre, az épületvagyonra és az informatikai eszközökre vonatkozó adatokat. A rendszer arra is alkalmas, hogy figyelmeztető e-mailt küldjön az intézményeknek, ha esedékes orvostechnikai eszközeik műszaki felülvizsgálata - emelte ki.
Az Integrált Egészségügyi Infrastrukturális Adatbázis (IEIA) zárt, online elérhető szakmai adatbázis, információt folyamatosan frissítik. Az intézményeknek hozzáférési jogosultságra van szükségük, így tölthetik fel a rendszerbe saját adataikat, másokéhoz viszont adatbiztonsági okokból nem férhetnek hozzá.
Ehhez kapcsolódóan Mayer Ákos kérdésre elmondta, hogy központilag minden adatot látnak. A nap huszonnégy órájában elérhető telefonos és online ügyfélszolgálatuk, az intézményeknek felvilágosítást tudnak adni például arról, hogy a közelben melyik kórházban van egy bizonyos orvosi eszköz. Ezzel pedig segítik a betegutak lerövidítését is. Segít továbbá a forráselosztásban, ha az ágazati vezetés az adatbázis alapján tudja, bizonyos orvosi eszközök mely intézményekben találhatók.
Az adatbázis jelenleg kétszáz intézmény adatait tartalmazza - mondta a projektigazgató. Több módon is ellenőrzik, hogy valósak-e az intézmények által szolgáltatott adatok. Idén az első ütemben tizenkét mintaintézményben ellenőriztek mintegy ötszáz eszközt. A második ütemben pedig további 159 intézményben, több mint hatezer eszközt vizsgáltak felül.
Az első egészségügyi uniós kiemelt projekt 2008. augusztus 24-én kezdődött. A projekt egészére - melynek egyik részeleme volt az ágazati adatbázis fejlesztése - mintegy 373 millió forint fordítható.
Kapcsolódó cikkek
- LUMImask: délután is ébredhetünk napfelkeltére
- Színvakoknak is színes a világ okostelefonnal
- A közösségi hálók segíthetnek a világjárványok megelőzésében
- Bőrráktól védő alkalmazás iPhone készülékekre Ausztráliában
- Allergiás reakciót válthat ki az állandó mobiltelefon-használat
- Véget ért a Canon EXPO
- Össze kell hangolni az elektromágneses ellenőrzéseket az EU-ban
- A gyógyszerezés terén be kell tartani az öt alapvető betegjogot
- Gyógyszerfigyelő portált létesít az unió
- A digitális eszközök túl kevés pihenőt hagynak az agynak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.