Cisco Expo, holografikus találkozásokkal
Magyarországon - és egyben a régiónkban is - elsőként a Cisco Expo színpadán láthatnak a nézők olyan virtuális, teljes életnagyságban folyó beszélgetést, amelyhez hasonlót évtizedekkel ezelőtt a Csillagok Háborújában ismerhettünk meg, akkor még fikcióként.
A Cisco Magyarország november 23-án és 24-én immár tizenharmadik alkalommal rendezi meg a Cisco Expót, az év legnagyobb hálózati konferenciáját és kiállítását, az iparág szakembereinek és döntéshozóinak legjelentõsebb hazai szakmai fórumát. Az idei konferencia mottója a határok nélküli együttműködés, amely egyszerre utal a korábbi technológiai határok megszûnésére, a szervezeti és földrajzi határok informatikai átjárhatóságára, valamint az informatika és az üzlet párbeszédére, amely új megvilágításba került a mindent érintõ gazdasági válság miatt.
A holografikus találkozásra a konferencia mindkét napján sor kerül. November 23-án (kedden) a Cisco Expo 2010 – Business Class üzleti megközelítésben ad áttekintést az informatika és a gazdaság aktuális trendjeirõl, összefüggéseirõl, míg november 24-én (szerdán) a Cisco Expo 2010 - TechLine a hálózati informatika szakmai közönsége számára kínál technológiai elõadásokat illetve kiállítást.
A konferencia üzleti napjának nyitóelõadásában Inder Sidhu, a Cisco alelnöke arról beszél, hogy a vállalatok hogyan fókuszálhatnak aktuális eredményességükre és ezzel párhuzamosan hogyan fektethetnek be a jövõbe. Egy másik elõadásban Nyitrai Zsolt infokommunikációs államtitkár osztja meg gondolatait az informatikai nemzetgazdaságban betöltött szerepéről. Barabási-Albert László, az Egyesült Államokban dolgozó magyar származású professzor a hálózatok mûködéséről, illetve az emberi viselkedés kiszámíthatóságáról tart előadást – nem informatikai megközelítésben.
Ezt követõen György László, a Cisco Magyarország ügyvezetõje a hálózati technológiák üzleti relevanciájáról beszél, majd a konferencia üzleti napját kerekasztal-beszélgetés zárja, amelynek keretében az informatika és az üzlet kapcsolata kerül terítékre, különös tekintettel a gazdasági válság kapcsán felmerült új szempontokat figyelembe véve. A kerekasztal résztvevői: Baross Csongor, az A.T. Kearney magyarországi kormányzati tanácsadási üzletágának vezetõje, Ilosvai Péter, az ITSH ügyvezetõ igazgatója, Litauszki Róbert, a Synergon Nyrt. vezérigazgatója, Kerékfy Pál, a Deloitte Central Europe informatikai igazgatója és dr. Velkey György, a, Bethesda Gyermekkórház igazgatója. A beszélgetés moderátora dr. Bőgel György, a CEU Business School professzora.
A konferencia második, technológiai napja a videó alapú együttműködést bemutató nyitó előadást és demót követően négy szekcióban – adatközpontok/virtualizáció, alaphálózati technológiák, együttműködéses megoldások, valamint szolgáltatói hálózatok – közel negyven előadással várja az érdeklődőket.
A rendezvénnyel kapcsolatos további információk a
http://businessexpo.ciscoevents.hu/
és a
http://techexpo.ciscoevents.hu/
oldalon érhetõk el.
Kapcsolódó cikkek
- Hálózati informatikai szakemberek elhelyezkedését elősegítő együttműködés
- Informatikai Biztonság Napja 2010: gazdagodó tematika, illusztris vendégek két napon át
- Cisco virtuális konferenciatermek az ENSZ koppenhágai konferenciáján
- Ötéves az Informatikai Biztonság Napja - IT-biztonság a gyakorlatban
- Cisco Expo: központban a videó, a virtualizáció és az együttműködés
- IP telefónia biztonsága a téma az ITBN-en
- Cisco: egységes kis- és középvállalati termékportfólió
- Finanszírozási programmal vonzza a kkv-kat a Cisco
- ELTE: Cisco-díjas oktatási giga-hálózat
- Cisco virtuális tárgyaló már cégek között is
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.