Telefonos, PC-s villanyszámla-leolvasó, avagy monitorozzunk, hogy spórolhassunk

Vértes Judit, 2010. december 22. 06:40

Azt ma már mindenki tudja, hogy a Google nem csak keresőgép, hanem ezer más internetes alkalmazás is, 2009 februárja óta az sem titok, hogy sok egyéb mellett a Google-nek az otthoni  energiafogyasztás mérésére is van megoldása, az azonban újdonság, mert csak egy friss megállapodás eredménye, hogy a Blue Line Innovations által fejlesztett powerCost Monitor és a Google PowerMeter összekapcsolásával új távlatok nyílhatnak meg az energiaköltségek figyelésében, a megtakarítási tippek megosztásában.

A Power Cost Monitorba becsatlakoztatható a fogyasztásmérő, de emellett WiFi kapcsolaton keresztül az internetre is tud csatlakozni, így a weben is azonnal láthatók a mért adatok, s akár egy okos telefonnal monitorozhatjuk energiafogyasztásunkat.
Az energiafelhasználásunkról kapott információ segít abban, hogy megoldást keressünk a fogyasztás csökkentésére. Például ha valaki látja, hogy mennyit fogyasztanak a „készenléti állapotban” lévő elektromos berendezései, rájön, hogy jobb kikapcsolni őket. A gyártók a villanyszámlánkat 5-15%-kal mérsékelhetjük, ha tudatosan viszonyulunk a fogyasztásunkhoz, és hajlandók vagyunk elemezni a költségeket. Ha például az Európai Unióban mindenki ügyelne az energiaköltségeire, akkor évente meg lehetne takarítani mondjuk egész Románia villanyszámláját.

A  Blue Line Innovations már júliusban megállapodást kötött a Microsofttal, amelynek szintén van egy fogyasztásmérő megoldása, most pedig a Google-lel, hálózatképessé téve ezzel a Google PowerMeter eszközét is. A Microsoft és a Google ingyen kínálja a mérést, a monitorozás viszont már pénzbe kerül, a PowerCost monitorkészlete 100 dollár, és ha kérjük hozzá a WiFi kapcsolatot is, hogy valóban rajta tarthassuk újunkat az elektromos fogyasztásunk ütőerén, az további 129 dollár, ám mindez egy évnél is hamarabb megtérül.

Kulcsszavak: Google

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01