Szerbia 1,4 milliárd eurót vár a Telekom Srbija 51 százalékáért
A Telekom Srbija értékesítésre szánt 51 százalékos tulajdonrészének minimális ára 1,4 milliárd euró – közölte Mladjan Dinkic gazdasági miniszter a kormány ülését követően.
A szerb Beta hírügynökség jelentése szerint a kormány a minimális értékesítési árnál magasabb bevételt vár a privatizációtól. A tender prospektust hét pályázó vásárolta meg. A kötelező érvényű ajánlatok benyújtási határideje 2011. február 21. Több érvényes ajánlat esetén a vásárlót nyilvános aukción választják ki február végén.
A szerb állam 80 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a távközlési vállalatban, a fennmaradó 20 százalék pedig a görög OTE tulajdonában van.
Kapcsolódó cikkek
- Az OTP 800 millióval csökkentette telekommunikációs költségét
- Európának dinamikus spektrumpolitikára van szüksége
- Rendkívül kedvező vezetékes telefonajánlat a T-Home-tól
- A Skype megvásárolja a Qik szoftverfejlesztőt
- Tudatos távközlési szolgáltatás vásárlásra biztat az NMHH
- Hét pályázó a szerb vezetékes távközlési vállalatra
- EU-elnökség - Kiemelt terület lesz a távközlés
- Csendes-óceánba zuhantak az orosz távközlési műholdak
- Most kiderül, érdemes-e hűségesnek maradni!
- Az IVSZ a kormány és a telekommunikációs iparág szereplői közötti párbeszédet sürgeti
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.