Szoftvermérnöknek a legjobb lenni az Egyesült Államokban
A szakportál 200 szakmát vizsgált meg a juttatások, a munkahelyi környezet, az állásszerzési esélyek, a stressz és fizikai követelmények vonatkozásában. A felmérés szerint a legjobb szakma 2011-ben a szoftvermérnöki lesz, hála a high-tech készülékek és hozzájuk tartozó alkalmazások iránti töretlenül bővülő keresletnek. Az ebbe a szakmába tartozók kedvező karrierkilátásokkal vághatnak neki az idei évnek, munkájuk jellemzően alacsony stresszel, csekély fizikai követelményekkel és jó fizetéssel jár.
Szintén jó helyzetben vannak a matematikusok, kockázatelemzők és statisztikusok. A lista élén végző szakmákban rendszerint több mint kétszeresét - átlagosan évi 84 ezer dollárt (17,9 millió forint) - fizetik, mint a lista alján szereplő munkák esetében - az átlag itt 31 ezer dollár (6,6 millió forint) körül mozog.
A legrosszabb állás a felmérés szerint az olajfúró kutakon és a gázvezetékeknél dolgozó munkásoké. Ők jellemzően napi 12 órát dolgoznak nehéz fizikai körülmények között, ráadásul munkájuk veszélyes is. A lista alján található még a vasipari munkás, a favágó, a tetőfedő és a taxisofőr.
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai és műszaki végzettséggel lehet a legjobb fizetésekre számítani
- Tárt karokkal várják a mérnököket és informatikusokat a cégek
- Kapcsolatok nélkül a diploma sem ér sokat
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Több informatikus és mérnökhallgató a felsőoktatásban
- Az átlagbér háromszorosát is megkereshetjük a magyar elektronikai ágazatban
- Virtuális állásbörze az ELTE-n
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Jelentős áttörést hozhat az agilis szoftverfejlesztés módszertan a munkaerőpiacon
- Boldog munkavállalók és az üzleti siker
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.