Kitűnő gyorsjelentést közölt az Apple
A világ egyik legnagyobb szórakoztatóelektronikai és komputercége több mint 7,3 millió iPad-et adott el, egymillióval többet a vártnál. Az egész negyedévben több mint 16 millió iPhone talált gazdára, ami éves összehasonlításban 86 százalékos emelkedést.
A társaság profitja 6 milliárd dollárra, azaz részvényenként 6,43 dollárra nőtt, szemben az elemzők által várt részvényenként 5,4 dollárral. Az egy évvel korábbi azonos időszakban 3,4 milliárd dollárra rúgott az Apple profitja, részvényenként 5,4 dollárra.
A cég bevételei 26,7 milliárd dollárra nőttek tavaly az utolsó három hónapban, miközben az elemzők 24,4 milliárd dollárt prognosztizáltak.
Az előrejelzéseiben konzervatív, az elemzőknél általában alacsonyabb célszámokat megjelölő Apple arra számít, hogy az idei első negyedévben 22 milliárd dollár bevétel mellett részvényenként 4,90 dolláros profitot termel. Ezúttal viszont a Wall Street az óvatosabb: részvényenként 4,47 dollárt jósol, 20,8 milliárd dolláros bevétel mellett.
Az Apple árfolyama a New York-i értéktőzsdén záráskor 340,65 dolláron állt, 7,83 dollárral alacsonyabban a pénteki zárónál. A gyorsjelentés közzététele után, a tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben megugrott az árfolyam: 4 százalékkal 354 dollárra növekedett.
A várakozásokat és a kedvező gyorsjelentést beárnyékolja, hogy Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója kénytelen ismét kórházba vonulni. Jobs már túlélt egy ritka típusú hasnyálmirigyrákot, 2009-ben pedig májátültetésen esett át. Az Apple rajongói attól tartanak, hogy a cég dizájnvezérelt termékei kevésbé lesznek innovatívak Jobs háttérbe vonulásának esetén.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- John Browett az Apple kiskereskedelmi ágazatának új vezető alelnöke
- Minden korábbinál nagyobb negyedéves bevétel és nyereség az Apple-nél
- Magyarországon állítják fel az első, életnagyságú Steve Jobs szobrot
- Hogyan változtatta meg Steve Jobs a világot? November elsején, délben megtudhatjuk!
- „A világ elveszített egy látnokot” - Jobs-t gyászolják a számítástechnika óriásai
- Elhunyt Steve Jobs, az Apple atyja
- Az Apple Amerika legértékesebb vállalata
- Apple étvágy: e-könyv áruház a következő falat?
- Az Apple vált a világ legértékesebb márkájává
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.