Az OTP 800 millióval csökkentette telekommunikációs költségét
Az OTP szerint a versenyelőny megtartásához elengedhetetlen a költségek leszorítása, az infrastruktúra optimalizálása. Az egyik legnagyobb független költségtényező, a telekommunikációs díjak mérséklésével az OTP Bank a SciamuSt, Magyarország vezető telekommunikációs tanácsadóját bízta meg.
A költségek és a használati szokások felmérése, elemzése és optimalizálása, illetve a javaslatok összeállítása, bevezetése, majd finomhangolása 15 hónapot vett igénybe, tekintettel arra, hogy az OTP számos irodája, több mint 400 bankfiókja, 2.000 ATM- és több mint 38.000 POS terminálja használ valamilyen telekommunikációs infrastruktúrát.
A közlemény szerint a legjelentősebb költségmegtakarítást a vezetékes távközlésben értek el, azzal együtt, hogy ezen a területen természetes forgalomcsökkenés is megfigyelhető. Ezzel párhuzamosan a mobil hangforgalom nőtt, ennek ellenére ezen a területen is sikerült elérni 30 százalékos megtakarítást.
Az adatforgalom átvilágítása hozta a legkevesebb megtakarítást, azonban itt ugyanolyan ár mellett közel négyszeresére sikerült növelni a sávszélességet.
Kapcsolódó cikkek
- Kész a világ legmagasabb távközlési tornya
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Útra kész Masat-1, az első magyar műhold
- A Facebookon választja ki 2012 legjobb támogatandó programját az OTP
- Távközlés: Több száz EU-jogsértési döntés, Magyarország egyben érintett
- A magyarok 43 százaléka csak beszélgetésre használja a telefonját
- Erős a verseny a magyar távközlési piacon a Vodafone szerint
- Útnak indulhat Magyarország első műholdja, a Masat-1
- Frekvenciatender: zöld út az okoskészülékek elterjedésének
- Szélessáv - a vasúti ágazat kiugrási lehetősége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.