Havi 20 milliárd display-hirdetés

primhirek, 2011. január 26. 15:40

A tavalyi év közepén megélénkült a hagyományos display ("banner") hirdetési piac, legalábbis ezt mutatja az Adverticum Zrt. által most kiadott grafikon, amely szerint az Adverticum adserver által kiszolgált hirdetésmennyiség a havi 15 milliárdos értékről májusban elkezdett meredeken emelkedni, megközelítette a havi húsz milliárdot, és ezt a szintet őrizte nyáron is, sőt, majdnem az év végéig, csupán a Karácsonyt követő hirdetés-visszafogás miatt görbült valamelyest lefelé a grafikon vége.

Az adserver blogon  olvasható friss bejegyzésből kiderül, hogy 2010-ben  a viselkedés alapú reklám volt a display piac slágertémája, a sorra megjelenő megoldások mellett a privacy kérdések tisztázásával foglalkozott legtöbbet a piac. A különböző opt-in, opt-out lehetőség és ezek kontrollálása feletti jog végigkísérte az egész évet, és még mindig nem tisztázódott, hogy milyen irányt vesz a felhasználók védelme.

A másik fontos területet a mérés jelentette. A display hirdetések ADV és CT alapú mérése és értékelésével szemben egyre nagyobb az igény más mutatók bevezetésére is. Itthon ebből a szempontból a kattintás alapú vásárlások ésszerűsítése számít a legfontosabb törekvésnek, az Origo módosította médiaajánlatát  ennek érdekében, míg a CEMP a Kattintó Klikk kutatással és kampánnyal hívta fel a figyelmet CT alapú vásárlás hátulütőire.

A tavalyit megelőző évvel ellentétben 2010-ben a 728x90-es méretű bannerekből hagyta el a legtöbb az Adverticum szervereit, a dobogó további két fokára a 120x240-es és a 250x250-es méret került fel. Az élmezőnyben az IAB sztenderbe (468x60,120x240x, 300x250, 160x600) tartozó méretek találhatóak, az egyedüli kivételt a 330x247-es méret jelenti. Ugyanakkor nem beszélhetünk arról, hogy az oldalakon csak ez a pár méret jelenne meg, májusban például közel 400 féle méretű bannert szolgált ki az Adverticum.

Kulcsszavak: adserver Adverticum

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar innováció: Közel száz tűzvédelmi szakembert képeztek ki az új módszerrel

Sikeres a tűzvédelmi szakemberek képzése, akik már egy új iparági sztenderd alapján sajátítják el a papírmentes tűzvédelmet. Az innovatív magyar megoldás e-naplós rendszere átláthatóbb és könnyebb hozzáférést biztosít a tűzvédelmi eszközökhöz és az ellenőrzéshez. A papírmentes rendszer egyre szélesebb körben terjed itthon és már akkreditált képzések is elérhetőek a témában.

2024. május 13. 19:08

A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen

Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el. 

2024. május 13. 17:40

A Thermaltake bemutatja a The Tower 300 mikro toronyházat

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert. Most egy új mikro-ATX házzal egészült ki – a The Tower 300-zal – egészült ki a sorozat, jellegzetes nyolcszögletű megjelenéssel, és lehetővé téve a hagyományos függőleges és az egyedi vízszintes elhelyezést.

2024. május 13. 16:04

K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon

A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re. 

2024. május 13. 14:31

Kreditbeszámítással érkezhetnek az Audi Hungaria Iskolaközpont tanulói a Széchenyi-egyetemre

Együttműködési megállapodást kötött a győri Széchenyi István Egyetem az Audi Hungaria Iskolaközponttal május 8-án. Ennek értelmében az iskola duális szakképzésének tanulói az egyetem gazdálkodás és menedzsment, valamint kereskedelem és marketing alapszakán élhetnek a kreditbeszámítás lehetőségével, ami a tanulmányi idő jelentős lerövidülését is jelentheti.

2024. május 13. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36