Közös vállalatot alapított a Lenovo és a NEC
Az üzlet keretében a NEC 175 millió dollár értékben Lenovo részvényeket is kap. A felek létrehoznak egy hollandiai bejegyzésű vállalatot is Lenovo NEC Holdings B.V. néven. A NEC a japán számítógép piac mintegy ötödét tudhatja magáénak, míg a Lenovo 5 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.
A Lenovo és a NEC közös vállalat az első japán és kínai vállalatok között létesült jelentős nagyságrendű együttműködés az informatikai és számítástechnikai iparban. Elemzők szerint az együttműködés gyökeresen befolyásolja majd az elektronikai és számítástechnikai iparban tevékenykedő vállalatok üzleti stratégiáját.
A japán Nikkei gazdasági napilap már január 21-én megszellőztette a két vállalat szándékát, melynek kommentálásától akkor mindkét cég szóvivője elzárkózott. A Nikkei adatai szerint a Lenovo a kínai piac 27 százalékát uralja és a világpiacon nyolc százalékos részesedéssel rendelkezik, ezzel sorban a negyedik a Hewlett-Packard, az amerikai Dell és a tajvani Acer mögött. A NEC világpiaci részesedése nem éri el az egy százalékot.
A NEC a várakozásoknál nagyobb veszteséget jelentett az október-decemberi negyedévre: nettó vesztesége 26,5 milliárd jenre duzzadt az előző évi 9,6 milliárd veszteségről. A folyó, márciusban záró pénzügyi évre azonban a NEC pozitív eredményt, 15 milliárd jen nyereséget jelez előre.
Kapcsolódó cikkek
- Felülmúlták a várakozásokat a Lenovo harmadik negyedévi eredményei - lemondott az elnök
- A Lenovo elektronikai nagykereskedőt vesz
- Lekörözte a nyugati versenytársakat a legnagyobb kínai számítógépgyártó
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Táblagépek és okostelefonok fejlesztésére alakít részleget a Lenovo
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
- Új üzemet avatott a Flextronics Sárváron
- Visszavásárolja mobil-üzletágát a Lenovo
- Veszteséggel zárta üzleti évét a Lenovo
- Egyesül a NEC Electronics és Renesas félvezető áramkör gyártó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.