Google-Bing: meddig folytatódik a PR-párbaj?

Vértes János Andor, 2011. február 2. 16:07

Nem olyan régen (január 19-én) jelent meg Benjamin Edelman és Benjamin Lockwood tanulmánya, amelyben összehasonlították a Google, a Bing, az Ask, az AOL és a Yahoo keresőit, és azt hozták ki, hogy a legkevésbé "elfogult" a Bing, a másik négy (de különösen a Google) bizonyos találatoknál jobban preferálja a cég saját szolgáltatásait, mint másokat. Erre a első Google-válasz az volt, hogy Edelman a Microsoft fizetett tanácsadója, majd tegnap nyilvánosságra kerültek azok a vizsgálatok, amelyek szerint a Bing a találati revelanciát a Google segítségével javítja. Ez utóbbinál kisebb nemzetközi visszhangja volt annak a kutatásnak, amely január 26-án azt közölte, hogy a Google találati oldala nézettebb (mármint, hogy többet időzik rajta a szemünk), mind a Bingé... Most ezt a kutatást ismertetjük, de kíváncsian várjuk: vajon milyen kulisszatitkokat teregetnek ki még egymásról a játékosok?

A User Centric ezzel a tanulmánnyal egy 2009 júniusi hasonló tartalmú kutatást frissített, ahol még a Bing győzött, a Bing oldalán a résztvevők 42%-a nézte a szponzorált oldal linkjet míg Google-ön mindössze 25%. Az akkori eredményhez a Google tábora persze mindjárt hozzáfűzte, hogy egy viszonylag új oldalon persze, hogy többet időzik a tekintet, a kísérleti alanyok nyilván tájékozódni akartak, hogy mi hol van, hisz előtte azt alig látták, ellentétben a Google-lel...

A megismételt kísérlethez olyanokat kértek fel, akik mindkét keresőt jól ismerik, és ők - egy szemmozgást követő monitor előtt - fejenként 48 keresést végeztek el - megadott keresési kifejezésekkel -, egyenlően elosztva a Google és a Bing között. Az eredmény minden fronton a Goggle javára kedvez: a felső szponzorált linkeken nála átlagosan 0,9 másodpercet időztek a kísérleti alanyok, míg a Bing esetében csak 0,7 másodpercet; a jobboldali szponzorlinkeknél a győzelem aránya 16:11; az egész oldalon töltött idő pedig a Googl-nél 14,7 másodperc, szemben a Bing 10,7 másodpercével.
 
 
Ha minden a lassan kiismerhetővé váló forgatókönyvek szerint zajlik, akkor nyilván most majd kiderül a kutatókról, hogy azok időközben eladták a lelküket a Google-nek, de ha ezt speciel nem sikerül bebizonyítani, akkor jön majd egy szakértő, aki levezeti, hogy az eyetracking eredményeket egy kereső esetén épp fordítva kell értelmezni, hisz ha kevesebbet időzöm egy találati oldalon, az azt jelenti, hogy máris megtaláltam, amit kerestem, és át is kattintottam ;-)
 
Kulcsszavak: Bing Google kereső

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36