Nyitrai: versenyhátrányt okoz a digitális marketing hiánya
Az államtitkár a "Neten a cégem" internetes rendezvényen elmondta, arra biztat minden vállalkozást, hogy jelenjen meg a világhálón, mert ez versenyelőnnyel is jár.
Hozzátette, a kormány legfontosabb célkitűzése az, hogy nőjön a munkahelyek száma, s ebben jelentős szerepet szán a kkv-nak is. Ezért vezette be a legalacsonyabb társasági és személyi jövedelemadót.
Elmondta, a kormány azért hozza helyzetbe a kis- és közepes cégeket, mert ezek munkahelyeket teremtenek, ami az ország felemelkedését szolgálja.
Az államtitkár kifejtette, a 2010-2014-re vonatkozó digitális cselekvési terv kulcsszava a versenyképesség. A terv végrehajtásakor növelik az állampolgárok esélyegyenlőségét és jólétét, a vállalkozások innovációs képességét, olcsóbb és kisebb, illetve a bürokrácia szempontjából egyszerűbben működő államot hoznak létre.
A "Neten a cégem" akciót elindító Budapest Bankról, Google Magyarországról és a HonlapABC-ről elmondta, örül annak, hogy vannak Magyarországon olyan cégek, amelyek összefognak, s ingyen, illetve kedvezményesen támogatják a vállalkozásokat abban, hogy megjelenjenek az interneten.
Fontosnak nevezte azt az elvet, hogy a támogatók "nem halat, hanem hálót adnak" a kkv-k kezébe, amelyek így elindulhatnak az internet irányába. Az államtitkár más cégeket is biztatott az akcióhoz való csatlakozásra.
Az akciót kezdeményező cégek a program során például ingyen készítenek a jelentkező társaságoknak honlapot, s nyújtanak részben ingyen, részben kedvezményesen internetes banki szolgáltatást, illetve adnak pénzügyi tanácsokat, valamint egy ingyenes internetes hirdetési lehetőséget. A szervezők azt várják, hogy még az idén 25.000 vállalkozás nyit a digitális jelenlét felé, hoz létre honlapot, és alapozza meg jövőbeni sikereit az online eszközök segítségével.
A sajtótájékoztatón bemutatták az Ipsos kutatást, ami szerint a kkv-k 55 százalékának nincs semmilyen online megjelenése, s ezek kétharmada soha nem is gondolkodott az internetre kerülésen.
Az úgynevezett offline cégek 91 százalékának semmilyen reklámbüdzséje nincs, s kétharmaduk nem tudja mennyibe kerül egy honlap. Ugyanakkor többségük azzal indokolja az internettől való távolmaradást, hogy nincs rá pénze és szüksége a cégnek, illetve a megjelenés nem járna gazdasági előnnyel.
Arra a kérdésre, hogy ingyen és egyszerűen létre hozna-e a cég egy honlapot, 55 százalékuk igennel válaszolt, mert a világhálón való megjelenéstől nagyobb forgalmat és költségcsökkentést remélnek.
Az Ipsos kutatása kimutatta azt is, hogy az interneten lévő kkv-k 72 százaléka csak bemutatkozásra használja honlapját, s csak 22 százalékuk értékesít a világhálón.
Az eseményen elhangzott, a kkv-k megjelenése azért is fontos lenne a neten, mert a felmérések szerint a magyar lakosság 62 százaléka internetezik, átlagosan heti 15 órát.
Az akcióhoz a www.netenacegem.hu oldalon lehet csatlakozni.
Kapcsolódó cikkek
- Picasa 3.9.0 Build 135.86
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Új színes HP LaserJet nyomtatók az irodai produktivitás fokozásáért
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.