Az ipari és termelő cégektől várja a Getronics az IT-piac bővülését
Tízszázalékos bevételnövekedést és létszámbővítést tervez az idén a Getronics Magyarországon, részben azért, mert reményei szerint a fellendülőben lévő Nyugat-Európából újabb megrendeléseket kap a budapesti szolgáltatói központja, részben pedig azért, mert a magyarországi ipari termelő vállalatok jelentős növekedése új informatikai fejlesztéseket jelent a piac szereplői számára.
A cég szerint mindemellett lendületet adhat a piacnak a kormányzat közelmúltban bejelentett Digitális Megújulás Cselekvési Tervében meghatározott projektek elindítása is.
Rátkai Péter, a Getronics Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a magyar piacon működő társaság, illetve a másik leányvállalat, a nyugat-európai ügyfeleket kiszolgáló, regionális szolgáltató központ tavaly összesen 12 milliárd forint bevételt ért el, ami mintegy 1 milliárd forinttal kisebb a 2009. évinél.
A társaság Magyarországról származó bevétele a tavalyi 12 milliárd forintból 9 milliárd forintot tett ki. A Getronics Magyarország Kft. kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény-rátája (EBITDA) elérte az anyavállalat által elvárt 8 százalékot - mondta az igazgató.
Rátkai Péter elmondta, hogy a korábbi várakozásokkal ellentétben 2010-ben a magyar informatikai piac a nemzetgazdaság teljesítményével összhangban még nem indult növekedésnek.
Hozzátette: míg a korábbi években az volt az anyavállalati elvárás, hogy javuljon a leányvállalatok eredményessége, aminek a magyar cégek meg is feleltek, most már sokkal inkább a bevételnövekedésen van a hangsúly, ami a gazdaság 2011-es beindulásával teljesíthető is.
Az igazgató elmondta: a support központ tavaly nyáron már elindult felfelé a mélypontról, amit jól mutat, hogy az utolsó negyedévben már 40 fővel bővítette a létszámát, s így a Getronics összes magyar alkalmazottjának a száma ismét meghaladja 300-at.
Ami pedig a fejlődési lehetőségeik egyik új irányát is megmutatja: a Getronics a legutóbbi negyedévben ötéves szerződést kötött a TNT Post-tal 13.000 felhasználót kiszolgáló Workspace Online - új felhő alapú megoldás - bevezetésére és üzemeltetésére
Hollandiában, Belgiumban és Nagy-Britanniában. Ezeket az új, innovatív szolgáltatásokat 2011-ben Magyarországon is bevezetik a piacra - tette hozzá Rátkai Péter.
Kapcsolódó cikkek
- Több biztosítást kínál a netrisk.hu az ügyfeleknek
- Orosz oligarchiáé lehet a szerb állami távközlési cég
- Jó évet zárt és az idén és növekedést vár a Canon
- Közös vállalatot alapított a Lenovo és a NEC
- A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
- Csökkent az AT&T nyeresége a negyedik negyedévben
- Több mint tízszeresére nőtt az Ericsson profitja
- A Telenornak fontos a kiszámíthatóság a beruházásai ütemezése miatt
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.