DBH: négszázmilliós befektetés a felhőszolgáltató CE On-Demand Zrt-be
Az 5 milliárd forintos kockázati tőkelapot kezelő DBH Investment 410 millió forintot fektet az egri székhelyű felhő szolgáltatással foglalkozó Central Europe On-Demand Zrt-be (CE On-Demand).
A CE On-Demandnak jelenleg tíz országban vannak partnerei és ügyfelei Közép-Európában. A CE On-Demand Magyarországon egyedüliként foglalkozik kizárólag felhő szolgáltatásokkal a közép-európai piacra koncentrálva. Szolgáltatásai elsősorban partnerein keresztül érhetőek el. Jelenleg közel húsz stratégiai partnere van a cégnek, és piaconként legalább egy telekommunikációs szolgáltató, akik saját márkájuk alatt értékesítik a CE On-Demand felhőszolgáltatásait. A befektetett összeget a régión belüli további terjeszkedésre, valamint infrastrukturális fejlesztésekre kívánják felhasználni.
Ez az ötmilliárdos tőkelapot kezelő DBH Investment eddigi legnagyobb volumenű befektetése. 2010-ben a DBH Investment 855 millió forintot helyezett ki 3 technológia intenzív kis – és középvállalkozásba. A kockázati tőkealap 340 millió forintot invesztált a gyógyszertechnológiai fejlesztésekkel foglalkozó NANOFORM Magyarország Kft-be, 200 millió forintot az orvosieszköz-fejlesztésre és gyártásra szakosodott Proinvest Hungary Kft-be és 315 millió forintot az ipari automatizálási eszközök gyártására szakosodott C-TECH Menedzsment Kft-be.
Kapcsolódó cikkek
- Szerbia leállíthatja az állami távközlési vállalat eladását
- Közel 10 százalékos árbevétel-növekedés a 77 Elektronika Kft.-nél
- Válság alatt is növekedett az ACE Telecom
- Kiemelt helye van Magyarországnak a Samsung világában
- A tűzoltóság elállt a Synergonnal kötött szerződéstől
- Obama látogatása az Intelnél
- Pozsonyban lesz a Deutsche Telekom új szolgáltatási központja
- Lekörözte a nyugati versenytársakat a legnagyobb kínai számítógépgyártó
- Távozik a Deutsche Telekomtól a külföldi tevékenység vezetője
- Növekvő EBIT és profit az IFS-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.