Nem tudják, mit akar a fogyasztó

forrás Prim Online, 2011. március 1. 16:04

A távközlési cégek, webáruházak, közmű- és más szolgáltatók reklámajánlatai között túl sok az érdektelen a hazai internet-felhasználók 62%-nak véleménye szerint. A magyar internet-felhasználók 58%-a emellett úgy gondolja, hogy a szolgáltatók nem becsülik meg eléggé régi ügyfeleiket.

A SugarCRM ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszer hazai képviseletét ellátó Infotéka megbízásából készített felmérés arra is rávilágított, hogy a felnőtt internetezők egyharmada hiányolja a testre szabott kedvezményeket, és 37%-uk panaszkodik arra, hogy a magyarországi szolgáltatóknál csak nehézkesen lehet elintézni az ügyeiket.
„Március 8-9-én kerül megrendezésre a II. Virtuális HR EXPO, mely fókuszába a CRM rendszereket állította. Ebből az alkalomból szeretnénk illusztrálni, hogy milyen nagy szükség van arra, hogy a magyarországi szolgáltatók fejlesszék ügyfélkezelésüket” - emeli ki Laczkó János, az Infotéka ügyvezetője, aki szerint a CRM rendszerek segítségével a vállalatok magasabb szinten, az egyedi igényeket is figyelembe véve kezelhetnék ügyfeleiket.

Az elmúlt két évben az ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerek valóban hatalmas fejlődésen mentek keresztül. A mai CRM rendszerek integrálhatóak a közösségi szolgáltatásokkal, működnek okostelefonokon, és rengeteg kiegészítő modullal rendelkeznek, melyek megkönnyítik a különböző - például humánerőforrás-gazdálkodási - folyamatok kezelését.

A március 8-9-én megrendezésre kerülő, ingyenesen látogatható II. Virtuális HR EXPO kiállítás pontosan ezért állította fókuszába a CRM rendszereket. Az interneten keresztül megtekinthető rendezvény jövő hét kedden és szerdán, 10 és 16 óra között, a http://www.hrexpo.hu címen érhető el az érdeklődők számára. A kiállítás látogatói a SugarCRM rendszeren kívül az Oracle és további más gyártók szoftvereit is megismerhetik. Az előadások részletes programja a rendezvény weboldalán érhető el.

Elégedetlen fogyasztók

Az NRC Omnibusz kutatássorozatának részeként, a SugarCRM megbízásából 2011 januárjában végzett felmérés szerint a 18-69 éves heti rendszerességgel internetezők 62%-a úgy, hogy túl sok érdektelen ajánlatot kap, illetve a cégek nem becsülik meg eléggé a régi ügyfeleiket. A többi korcsoporthoz képest a 18-29 évesek nagyobb arányban panaszkodnak a nehézkes ügyintézésre, míg a 40-49 éves korosztály a régi ügyfelek megbecsülését hiányolja átlagon felüli arányban.
A férfiak emellett nagyobb arányban emeltek ki olyan problémákat, hogy nem kapnak eléggé testre szabott ajánlatokat, illetve hogy a szolgáltatók nincsenek tisztában azzal, milyen régóta az ügyfeleik. A diplomások és a budapesti lakosok a legkritikusabbak, ők a legtöbb szempont szerint negatívabb véleménnyel rendelkeznek a vállalatokról, mint az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a vidékiek.

Az NRC által végzett piackutatás a magyar internetezők véleményét vizsgálta online kérdőíves felmérés segítségével, többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel az NRC NetPanel segítségével.
A minta reprezentatív a célcsoportra nem, korcsoport, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.
KERET VÉGE

Kapcsolódó weboldalak:

http://www.hrexpo.hu
http://www.infoteka.hu
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből

A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.

2024. december 20. 18:11

Gyorsítósávban az AutoWallis

Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.

2024. december 20. 10:06

Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett

A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.

2024. december 19. 11:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32