Nem tudják, mit akar a fogyasztó

forrás Prim Online, 2011. március 1. 16:04

A távközlési cégek, webáruházak, közmű- és más szolgáltatók reklámajánlatai között túl sok az érdektelen a hazai internet-felhasználók 62%-nak véleménye szerint. A magyar internet-felhasználók 58%-a emellett úgy gondolja, hogy a szolgáltatók nem becsülik meg eléggé régi ügyfeleiket.

A SugarCRM ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszer hazai képviseletét ellátó Infotéka megbízásából készített felmérés arra is rávilágított, hogy a felnőtt internetezők egyharmada hiányolja a testre szabott kedvezményeket, és 37%-uk panaszkodik arra, hogy a magyarországi szolgáltatóknál csak nehézkesen lehet elintézni az ügyeiket.
„Március 8-9-én kerül megrendezésre a II. Virtuális HR EXPO, mely fókuszába a CRM rendszereket állította. Ebből az alkalomból szeretnénk illusztrálni, hogy milyen nagy szükség van arra, hogy a magyarországi szolgáltatók fejlesszék ügyfélkezelésüket” - emeli ki Laczkó János, az Infotéka ügyvezetője, aki szerint a CRM rendszerek segítségével a vállalatok magasabb szinten, az egyedi igényeket is figyelembe véve kezelhetnék ügyfeleiket.

Az elmúlt két évben az ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerek valóban hatalmas fejlődésen mentek keresztül. A mai CRM rendszerek integrálhatóak a közösségi szolgáltatásokkal, működnek okostelefonokon, és rengeteg kiegészítő modullal rendelkeznek, melyek megkönnyítik a különböző - például humánerőforrás-gazdálkodási - folyamatok kezelését.

A március 8-9-én megrendezésre kerülő, ingyenesen látogatható II. Virtuális HR EXPO kiállítás pontosan ezért állította fókuszába a CRM rendszereket. Az interneten keresztül megtekinthető rendezvény jövő hét kedden és szerdán, 10 és 16 óra között, a http://www.hrexpo.hu címen érhető el az érdeklődők számára. A kiállítás látogatói a SugarCRM rendszeren kívül az Oracle és további más gyártók szoftvereit is megismerhetik. Az előadások részletes programja a rendezvény weboldalán érhető el.

Elégedetlen fogyasztók

Az NRC Omnibusz kutatássorozatának részeként, a SugarCRM megbízásából 2011 januárjában végzett felmérés szerint a 18-69 éves heti rendszerességgel internetezők 62%-a úgy, hogy túl sok érdektelen ajánlatot kap, illetve a cégek nem becsülik meg eléggé a régi ügyfeleiket. A többi korcsoporthoz képest a 18-29 évesek nagyobb arányban panaszkodnak a nehézkes ügyintézésre, míg a 40-49 éves korosztály a régi ügyfelek megbecsülését hiányolja átlagon felüli arányban.
A férfiak emellett nagyobb arányban emeltek ki olyan problémákat, hogy nem kapnak eléggé testre szabott ajánlatokat, illetve hogy a szolgáltatók nincsenek tisztában azzal, milyen régóta az ügyfeleik. A diplomások és a budapesti lakosok a legkritikusabbak, ők a legtöbb szempont szerint negatívabb véleménnyel rendelkeznek a vállalatokról, mint az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a vidékiek.

Az NRC által végzett piackutatás a magyar internetezők véleményét vizsgálta online kérdőíves felmérés segítségével, többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel az NRC NetPanel segítségével.
A minta reprezentatív a célcsoportra nem, korcsoport, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.
KERET VÉGE

Kapcsolódó weboldalak:

http://www.hrexpo.hu
http://www.infoteka.hu
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára

Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.

2024. november 2. 10:12

Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?

A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?

2024. november 1. 12:09

Az LG ismét a TOP 100 márka között

Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.

2024. október 30. 20:19

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59