Új vállalkozás 54 óra alatt?
Startup hétvége vállalkozni vágyó fiataloknak
Hazánkban is megrendezik a Startup Weekendet: március utolsó hétvégéjén a Randstad Magyarország irodaházában gyűlnek össze programozók, designerek, vállalkozásfejlesztők és marketingesek, hogy 54 óra alatt egy ötletből életképes vállalkozást építsenek fel. A http://budapest.startupweekend.org/ oldalon regisztrált résztvevők péntek este ismertetik az ötleteiket, amelyek közül a legjobbak megvalósítására csapatokat alakítanak. A valódi munka szombaton kezdődik, vasárnap este pedig már prezentálni kell a terveket a jelenlévő befektetőknek.
„Számunkra kiemelten fontos az ifjú tehetségek felfedezése és támogatása, ezért döntöttünk úgy, hogy támogatjuk a külföldön több ezer informatikust sikeresen pályára állító esemény meghonosítását” – mondta Jankovich Ilona, a Randstad Hungary ügyvezetője. A 3 évvel ezelőtt Seattle-ből útnak indult Startup Weekend több száz sikeres külföldi rendezvény után érkezik Magyarországra. A verseny célja elsősorban a szakmai kapcsolatok építése és életképes vállalkozások elindítása. A nemzetközi tapasztalatok szerint a hétvégi projektek harmada valódi vállalkozásként él tovább. A Startup Weekenden extrém körülmények között kell helytállni, ugyanakkor a résztvevők e rövid idő alatt is életre szóló tapasztalatokat szerezhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- SAP: 34%-os növekedés a hazai kisvállalati ERP szektorban- díjazott partnerek
- Új színes HP LaserJet nyomtatók az irodai produktivitás fokozásáért
- Új ThinkPad Edge laptopok: üzlet és életmód egyben
- Nem csak a magyar, az európai kkv-k sem bíznak a felhőkben
- Oszd meg és gazdálkodj! - HP T200 Zero Client MultiSeat
- Három új asztali DO gép a Lenovotól - Főként kis- és középvállalkozásoknak
- NFM: a kkv-kat segítő informatikai pályázatokat hirdettek meg
- Egyszerű PC távfelügyelet és biztonság kis- és nagyvállalatoknak
- Már egyharmados kihasználtsággal működik a nagykanizsai inkubátorház
- A kkv-k marketingesei az e-mailben és a facebookban hisznek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.