Az Oracle óriási vihart kavart az Itanium körül
Az Oracle a hét közepén bejelentette, hogy azonnal leállítja a szoftverek fejlesztését az Itanium processzorra.
Ezt az intézkedésüket azzal indokolták, hogy - szerintük - már az Intel sem támogatja teljes „mellszélességgel” az Itanium processzort, és néhány éven belül a sokmagos x86 processzorokkal kívánja ezeket helyettesíteni. Erre olyan jelekből következtettek, hogy az Intel a jövőben nem támogatja a Fortran és C++ szoftverfejlesztő eszközöket az Itaniumhoz, és olyan biztonsági jellemzőket építettek be a következő generációs 10 magos Xeon MP (Westmere-EX) processzorba, melyek korábban csak az Itanium processzorban voltak megtalálhatók. Több elemző szerint ezeknek az Oracle vásárlókat megtévesztő bejelentésének gazdasági, illetve piaci okai vannak.
Az Oracle fenti téves következtetéseire és bejelentésére az Intel és a HP most válaszolt:
A HP március 24-én Palo Altóban (Kalifornia állam, USA) kiadott közleményében hangsúlyozta, hogy több mint 10 éves időszakot lefedő ütemtervével összhangban, tovább folytatják a HP-UX operációs rendszert futtató Itanium-alapú Integrity szerverplatformjai fejlesztését és a kapcsolódó innovációt.
A HP a fenti időtartamra tovább támogatja azokat az ügyfeleket, akik az Oracle szoftverek meglévő változatait futtatják jelenlegi vagy jövőbeni Itanium alapú Integrity platformokon. A HP tavaly vezette be az utóbbi évtized legmodernebb kritikus (mission-critical) architektúráját, amelyhez az iparág UNIX szállítói között egyedülállóan hosszú nyilvános fejlesztési ütemtervet biztosit.
„Az Oracle továbbra is ügyfélellenes magatartást tanúsítva igyekszik megtámogatni hanyatló Sun szerverüzletágát” – mondta Dave Donatelli, a HP nagyvállalati szerverekért, tárolókért és hálózati megoldásokért felelős alelnöke és ügyvezető igazgatója. „A HP hisz a nyílt és korrekt versenyben, hiszen a verseny az ügyfelek, az innováció és a piac szempontjából is előnyös. Megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy tisztességtelen piackorlátozó intézkedésével az Oracle kockázatnak teszi ki a vállalatokat és a kormányokat, és több millió dollár költség viselésére kényszeríti őket a produktivitáskiesés miatt."
Az Oracle előző napi kijelentésével szöges ellentétben Paul Otellini, az Intel Corporation elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „Az Intel változatlan lendülettel dolgozik az Intel Itanium processzorok és platformok fejlesztésén. Jelenleg is több lapkakgenerációt fejlesztünk, illetve ütemezünk a jövőre nézve. Továbbra is elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy versenyképes, több generációra kiterjedő fejlesztési ütemtervvel támogassuk az Itanium architektúrán HP-UX és más operációs rendszereket futtató ügyfeleket.”
Az Intel következő generációs 32 nm-es, nyolcmagos Itanium lapkája, a Poulson több mint duplájára növeli a teljesítményt a jelenlegi Tukwila architektúrához képest. A Poulson után a Kittson a következő hivatalosan ütemezett Itanium termék, amelynek aktív fejlesztése folyamatban van. Az Intel Itanium processzorszegmens fejlődése lesz a pekingi Intel fejlesztői Fórum (április 12-13) nyitóelőadásának témája.
A HP a második helyre lépett előre a Unix piacon, míg a Sun részesedést veszítve a harmadik helyre csúszott vissza azóta, hogy az Oracle ügyfelei pénztárcájukkal a Sun platform ellen szavaznak. Az Oracle által kiadott legutóbbi félretájékoztatás egyértelműen azt a célt szolgálja, hogy az ügyfeleket Sun szerverek vásárlására kényszerítve lassítsa a cég piaci részesedésének zuhanását.
Kapcsolódó cikkek
- Új HP minden egyben PC kis üzleti vállalkozások részére
- Nagy teljesítményű hozzáférés multimédiás tartalmakhoz és felhőalkalmazásokhoz bárhol és bármikor
- Lassulhat az informatikai piac növekedése a Hewlett-Packard szerint
- Gnómeó, Júlia és a HP
- SPARC-ra összpontosító együttműködés
- Új HP minden egyben PC-k állítható érintőképernyővel
- A Hewlett-Packard is táblagépet dob piacra
- Lopott a Google vagy sem?
- Piacon az új Oracle Transportation Management és Oracle Global Trade Management verzió
- Sílécmintás notebookokat mutatott be a HP
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.