Nyomtatók bioműanyagból
Bioműanyagok használatával tovább csökkenti szén-dioxid kibocsátását a japán nyomtatógyártó, az évente mintegy 1,1 millió készüléket előállító vállalat 2011 márciusa után eszközeinek mindegyikét ilyen alkatrészekkel szereli fel. Amellett, hogy kevesebb ásványolajat kell felhasználni a gyártás során, a bioműanyag tűz- és hőállósága, formatartása, erőssége és könnyű megmunkálhatósága jelentős távlatokat nyit a további fejlesztés előtt − mondta Harushige Sugimoto, az OKI Data elnöke.
A bioműanyagokat, a hagyományos műanyagokkal ellentétben nem kőolajból, hanem különböző növényekből állítják elő. A cég által kifejlesztett és előállított bioplasztik alapja az ún. politejsav, melyet jelen esetben a kukorica keményítőjéből nyernek ki egy kétlépcsős eljárás segítségével – a keményítőt először cukorrá, majd a cukrot tejsavvá alakítják. Az újrahasznosítható nyersanyagforrásból tulajdonsága miatt burkoló és mechanikai teherhordó elemek egyaránt készíthetők.
A mostani lépés csak a kezdet, az OKI a jövőben – ahol lehet –, mindenben ezt az új anyagot használja majd fel a kőolajszármazékok helyett, ezzel is redukálva széndioxid kibocsátását.
Kapcsolódó cikkek
- Amikor az e-mail nem elég
- OKI B840: A3-as nyomtatás kompakt méretben
- OKI C9655: Nagyformátumú, színes egyéniség
- HP Deskjet 2050: környezetkímélő apróság
- Az OKI is aláírt a fenntartható fejlődésért
- Környezettudatos Canon: újraépített nyomtatók
- Környezettudatos nyomtatógyártás az OKI-nál
- Munkacsoportok igényeire szabott színes OKI LED nyomtatók
- Biomasszából készült festéktoner
- Áresés és változékony kereslet jellemzi a nyomtatópiacot
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.