Az IBM nyeresége 10 százalékkal nőtt az első negyedévben
Az amerikai számítógépgyártó vállalat, az IBM nyeresége 10 százalékkal, az előző évi 2,60 milliárd dollárról 2,86 milliárd dollárra, azaz részvényenként 1,97 dollárról 2,31 dollárra nőtt az első negyedévben.
A társaság árbevétele éves összehasonlításban 7,7 százalékkal 24,61 milliárd dollárra emelkedett az első negyedévben. A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők 2,30 dolláros részvényenkénti profitra és 24,02 milliárd dolláros árbevételre számítottak.
A vállalat tájékoztatása szerint erős növekedést értek el a szerverüzletágban. A társaság forgalmának mintegy ötödét kitevő szektor árbevétele 19 százalékkal nőtt az első negyedévben.
A januártól márciusig terjedő időszakban a fejlődő piacokon - többek között Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában - 18 százalékkal nagyobb árbevételre tett szert az amerikai vállalat. A legnagyobb piacon, az amerikai kontinensen 9 százalékkal, az európai, közel-keleti, afrikai térségben árfolyamhatásoktól megtisztítva 2 százalékkal, Ázsiában pedig 4 százalékkal nőttek a bevételek.
A kedvező első negyedévi eredmények hatására az IBM részvényenként 15 centtel 13,15 dollárra növelte 2011. évi működési eredményre vonatkozó becslését. A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők korábban részvényenként 13,08 dolláros eredményre számítottak.
Kapcsolódó cikkek
- Rekordnegyedévet zárt az Intel
- A DB2 az első IBM szoftver, amely letölthető a Novell "SUSE Gallery" portáljáról
- Synergon: kisebb bevétel és veszteség 2010-ben
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- 100 éves az IBM - Magyarországon a 75. születésnapját ünnepli
- A Watson ereiben "Linux vér" folyt
- Megháromszorozta nyereségét a Dell
- Watson, a nyerőgép
- Döntetlenre végződött a "komputer kontra emberi elme" első fordulója, a másodikban nyert a gép
- Komputer kontra emberi elme: az IBM Watsonja a Jeopardy! szellemi vetélkedő szuperbajnokaival mérkőzik meg
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.