Lexmark: a magyar alkalmazottak is szorgalmaznák az újrahasznosítást

forrás Prim Online, 2011. április 21. 13:08

A Lexmark a Föld napja alkalmából mérte fel az európai vállalatok környezettudatosságát. A tanulmányból kiderül, hogy az újrahasznosítás elterjedt jelenségnek számít, mégis a megkérdezett alkalmazottak jelentős többsége állította, hogy még van mit fejlődniük vállalati szinten. Bár a magyar alkalmazottak az európai átlagnál kisebb mértékben szorgalmazták a vállalatok újrahasznosítási aktivitását (78,5 százalék), nem sokkal maradtuk le az európai átlagnál (86 százalék).

A Lexmark kutatásában 619 irodai alkalmazottat kérdezett meg Európában az újrahasznosításról. A megkérdezettek közel 70 százaléka állította, hogy újrahasználják a papírt nyomtatáskor. Több mint 57 százalékuk felhasználja az elhasznált tintapatronokat, továbbá minden harmadik alkalmazott még a műanyagot, üveget és elektronikus készülékeket is. Bár Magyarországon a megkérdezettek csupán 47 százaléka hasznosítja újra a papírt, a megkérdezettek jelentős része ezzel párhuzamosan a műanyagot, (40 százalék) az üveget (25 százalék) és a tintapatronokat (34 százalék) is felhasználja.



A megnyerő számok ellenére az európai alkalmazottak 86 százaléka szorgalmazná, hogy a szervezetek több energiát fektessenek az újrahasznosításba.

Bár annak ellenére, hogy az újrahasznosítás bevett gyakorlat a vállalatok többségénél, az európai megkérdezettek több mint 10 százaléka állította, hogy nem történik újrahasznosítás. A szervezeteknél a legnagyobb kihívást a környezetvédelmi előírások hiánya jelenti, (34 százalék), továbbá 21 százalék állította, hogy túl sok időt és energiát jelent az újrahasznosítás szabályok betartása.

A nehézségek ellenére az újrahasznosításnak meg vannak az előnyei: a megkérdezettek több, mint 68 százaléka igazolta, hogy ezzel segítenek környezetük jobbá tételében, továbbá sokan üzleti megtérülést is látnak az újrahasznosításban. A legtöbb vállalat célja a költségek lefaragása (27 százalék), a vállalati károsanyagok kibocsátásának csökkentése (25 százalék), továbbá az alkalmazottak motiválása (21 százalék) és a pozitív vállalati arculat kialakítása (21 százalék).



A Lexmark 619 irodai dolgozót kérdezett meg Európa 11 országában az irodai újrahasznosításról 2011 márciusában. A megkérdezettek országok között szerepelt Magyarország, Németország, Franciaország, Belgium, Olaszország, Hollandia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Svédország, továbbá az Egyesült Királyság.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből

A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.

2024. december 20. 18:11

Gyorsítósávban az AutoWallis

Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.

2024. december 20. 10:06

Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett

A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.

2024. december 19. 11:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32