Lexmark: a magyar alkalmazottak is szorgalmaznák az újrahasznosítást
A Lexmark a Föld napja alkalmából mérte fel az európai vállalatok környezettudatosságát. A tanulmányból kiderül, hogy az újrahasznosítás elterjedt jelenségnek számít, mégis a megkérdezett alkalmazottak jelentős többsége állította, hogy még van mit fejlődniük vállalati szinten. Bár a magyar alkalmazottak az európai átlagnál kisebb mértékben szorgalmazták a vállalatok újrahasznosítási aktivitását (78,5 százalék), nem sokkal maradtuk le az európai átlagnál (86 százalék).
A Lexmark kutatásában 619 irodai alkalmazottat kérdezett meg Európában az újrahasznosításról. A megkérdezettek közel 70 százaléka állította, hogy újrahasználják a papírt nyomtatáskor. Több mint 57 százalékuk felhasználja az elhasznált tintapatronokat, továbbá minden harmadik alkalmazott még a műanyagot, üveget és elektronikus készülékeket is. Bár Magyarországon a megkérdezettek csupán 47 százaléka hasznosítja újra a papírt, a megkérdezettek jelentős része ezzel párhuzamosan a műanyagot, (40 százalék) az üveget (25 százalék) és a tintapatronokat (34 százalék) is felhasználja.
A megnyerő számok ellenére az európai alkalmazottak 86 százaléka szorgalmazná, hogy a szervezetek több energiát fektessenek az újrahasznosításba.
Bár annak ellenére, hogy az újrahasznosítás bevett gyakorlat a vállalatok többségénél, az európai megkérdezettek több mint 10 százaléka állította, hogy nem történik újrahasznosítás. A szervezeteknél a legnagyobb kihívást a környezetvédelmi előírások hiánya jelenti, (34 százalék), továbbá 21 százalék állította, hogy túl sok időt és energiát jelent az újrahasznosítás szabályok betartása.
A nehézségek ellenére az újrahasznosításnak meg vannak az előnyei: a megkérdezettek több, mint 68 százaléka igazolta, hogy ezzel segítenek környezetük jobbá tételében, továbbá sokan üzleti megtérülést is látnak az újrahasznosításban. A legtöbb vállalat célja a költségek lefaragása (27 százalék), a vállalati károsanyagok kibocsátásának csökkentése (25 százalék), továbbá az alkalmazottak motiválása (21 százalék) és a pozitív vállalati arculat kialakítása (21 százalék).
A Lexmark 619 irodai dolgozót kérdezett meg Európa 11 országában az irodai újrahasznosításról 2011 márciusában. A megkérdezettek országok között szerepelt Magyarország, Németország, Franciaország, Belgium, Olaszország, Hollandia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Svédország, továbbá az Egyesült Királyság.
Kapcsolódó cikkek
- A Google a napelem-park után szélerőműbe fektet
- Samsung Restore: Okos és környezetbarát
- Nyomtatók bioműanyagból
- 20 éves a Lexmark
- Nagy siker az elektronikai hulladékokról szóló megállapodás
- A Föld Órája a Magyar Telekommal
- A logisztikában dolgozók a legpazarlóbbak
- A környezetvédelmi szabályok betartását segíti egy magyar szoftver
- Pontot tennének az emailbotrány végére a brit honatyák
- Okos mérőeszközökkel a tudatos fogyasztásért
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.